Правопис префіксів, суфіксів, гр. 1

Дистанційне навчання

Українська мова - Гр. 1.

Правопис префіксів, суфіксів.

І. Пригадаймо! 
- З яких елементів складаються слова?
- Яку морфему виділяють як головну? Чому?
- Що таке префікс? 
- В якій морфемі зосереджено граматичне значення слів? 
- За допомогою якого словника ми можемо перевірити морфемний склад слів?
ІІ. Робота з підручником.
1. Прочитайте теоретичні відомості з теми уроку "Правопис префіксів", стор 109. Дайте відповіді на запитання.
- Яку роль відіграє в слові префікс? Наведіть приклади. 
- Чим пояснити наявність варіантів у написанні префіксів зі(зо), над(наді), від(віді), під(піді)?
- Що означають префікси при-, пре, пере-?
- Поясніть написання префіксів від-, над-, під-, роз-.
2. Доповнення до таблиці "Правопис префіксів".а) Розрізняйте: від префікса пере- треба відрізняти частинку пери- в словах іншомовного походження, яка не є префіксом та означає "навколо", "понад" б) іншомовні префікси а-, анти-, архі-, інфра-, контр-, ультра-, супер-, транс- пишемо із словами разом.
3. Напишіть правильно слова: ..палахнути, ..знаватися, ..чепити, ..тверджувати, ..драти, ..бавити, ..кочити, ..житися, ..ставляти, ..в'ялий, ..питати, ві..стань, на..потужний, чере..смужжя, пона..плановий, о..трусити, ро..кидати, мі..галузевий, пі..тримка.
4. Прочитайте теоретичний матеріал підручника "Правопис суфіксів", стор.110, перекажіть його.
5. Виконайте вправу 2, 4(підр., стор 110-111).
6. Підготовка до ЗНО, вправа 5, підр., стор. 111-112.
ІІІ,  Моделювання слів(усно). "Ланцюжок".
1. Від поданих слів утворіть збірні поняття за допомогою суфіксів: голосити, говорити, шепіт, воскресати.
2. Від поданих слів утворіть іменники, що означають професію, рід занять: скрипка, крам, вівці, тесати, господарювати, газета, байка, карти, володіти, боротися, учити, перемагати, уболівати, коригувати.
3. Від поданих слів утворіть зменшувальну форму і родовий відмінок іменників: міст, колос, гай,луг, друг, жук, кожух, кий, млин, стіг, пень, кінь.
4. Від поданих слів утворіть іменники, що означають належність до місця, нації: Вінниця, Молдова, хутір, Київ, гори, Афіни, Полтава, Крим, Данія.
IV. Домашнє завдання: вправа 7(1), стор. 112.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л