Урок № 10 - група 3

 Дистанційне навчання

П'ятниця, 6 листопада

Українська мова - група 3

Урок № 10. Тема: Перевірка мовної теми: тестування.

                                            ТЕСТИ

1. Емоційно забарвлена лексика вживається в реченні: а) Умер давно той цар з лицем тирана, зоставсь по ньому - круг і збитий напис б) За що, не знаю, називають хатину в гаї тихим раєм в) Соняшники високо попіднімали свої жовті голови, щоб погрітися на сонці г) Ой ти, дівчино, з горіха зерня, чом твоє серденько - колюче терня?

2. Допущено помилку у слові рядка: а) нав'ючити, сурм'яний, бязь, черв'як б) зів'янути, ганчір'я, верф'ю, дров'яний в) верб'я, морквяний, трюмо, різдв'яний г) плем'я, надбрів'я, тьмяний, медвяний.

3. Літературним нормам відповідає словосполучення: а) наступні факти б) святкова відкритка в) заряд бадьорості г) інженер-будівник.

4. М'який знак пишеться в усіх словах рядка: а) молот..ба, жмен..ці, Гдан..ськ, різ..блення б) бракон..єр, крад..кома, промін.., воз..ня в) промін..чик, гал..ченя, жул..єн, кіл..цева г) в'яз..кість, бул..йон, люл..ка, вол..єр д) батал..йон,снігурон..ці, дон..чин, міл..ярд.

5. Подвоєння відбувається в усіх словах рядка: а) бе..збройний, ошукан..ий, самові..дано, бру..то б) буквен..ий, повноліт..я, жовч..ю, блажен..ий в) священ..ик, роздоріж..я, затвердін..я, страшен..о г) засил..я, пан..а, невблаган..ий, довгождан..ий д) востан..є, воз..'єднання, священ..ий, мадон..а.

6. Потребує редагування речення: а) Я вважаю, що роботу треба зупинити на місяць через брак спеціалістів б) Мої друзі навчаються в музичній школі, ходять до басейну, вивчають іспанську мову в) Саме тепер хлопцеві стали в нагоді знання, набуті в профтехучилищі г) У міністерстві проводять заходи з реформування вищої освіти д) Коли ми вирушили в похід, яскраво світило сонце й повівав легенький вітерець.

7. Доберіть до іншомовних слів українські відповідники:

Іншомовні слова                                                          Українські відповідники

1 спонтанний                                                  А штучний

2 фамільярний                                                 Б доцільний

3 синтетичний                                                В безцеремонний

4 рентабельний                                               Г самовільний

                                                                         Д мимовільний

8. Установіть відповідність між словосполученнями та прикметниками, з якими вони утворюють антонімічну пару:

Словосполучення                                                    Прикметники

1 свіже повітря                                                           А змарнілий

2 свіжі гриби                                                              Б забруднений

3 свіжа паляниця                                                      В сильний

4 свіжий вигляд                                                        Г черствий

                                                                                  Д маринований

9. Утворіть фразеологізми, установивши відповідність між словами першої та другої колонок (слова подані у початковій формі)

1 кліпати                                             А ніс

2 задирати                                           Б очі

3 молоти                                           В рак

4 пекти                                             Г душа 

                                                          Д язик

10. Прочитайте текст, виконайте завдання 10-11.

(1) Сильні духом, пам'ятаєш ти такий вислів? (2) Тоді ми трохи по-книжному уявляли собі таких людей, а за цей час скільки я бачив їх живими, бачу поруч себе і зараз. (3) На танки ворожі вони кидались з горючими пляшками за Дніпром. (4) Грудьми ставали на оборону споруд Дніпрогесу, тримали рубежі, які здавалось нічим уже втримати не можна. (5) Але чи не найбільше оця сила духу людського відкривається мені ось тут, коли ми, одрізані від своїх , в далекім оточенні, ідемо в степах під нічийним небом, не підвладні нікому, крім самих себе. (6) Мета наша десь у тумані, за мороком ночі, але ми готові, здається, хоч все життя іти, аби досягти її. (7) Мало в нас зброї, але найміцніша гартована зброя - у нас самих, в нашій волі, в наших серцях.

Визначте стиль, до якого належить уривок

А розмовний

Б науковий

В публіцистичний

Г художній

11. Позначте речення, у якому допущено пунктуаційну помилку

А четвертому

Б п'ятому

В шостому

Г сьомому

12. Складіть і запишіть невеликий роздум на тему: "Як обрати правильний жлях у житті".

Сформулюйте тезу, наведіть аргументи, приклади. Сформулюйте висновок.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2