Вживання великої літери гр. 1

Дистанційне навчання

Українська мова -  група 1.

Тема: Уживання великої літери.

І. Словниковий диктант. Уставте потрібні букви замість крапок у суфіксах слів.
Марш..вий, улюбл..нка, довжел..зний, лев..ня, тонюс...нький, гол..вка, уроч..стий, гутаперч..вий, чищ..н..я, плет..во, зразк..вий, перц..вий, язич..ще, гарн..сенький, песц..вий, волоч..ння, сончшнич..ння, бат..чко, кус..чок, лосос..вий, рог..вка, берез..вий, морж..вий, хлібн..чка,вдалеч..нь, сов..ня,крап..чка, марин..вагний, опис..ван..ий, закресл..ваний, камінч..к, пол..чко, сестр..чка, сургуч..вий, аналіз..ван..ий, глиюоч..нь, запрограм..ван..ий, алич..вий, небил..чка, кур..чка, кач..чка, емал..вий, со..вий, копі..чка, лож..чка, марганц..вий.
ІІ. Опрацювання теми. 
1. Емоційна зарядка. Коли життя ти не учасник, а тільки свідок віддаля,- дарма чекатиме прекрасних від тебе подвигів земля.(М. Рильський).
- Як ви розумієте поняття "учасник життя". Чи варто таким бути?
- Поясніть, чому у висловлюванні М. Рильського слово "земля"написано з маленької літери? - В якому значенні це слово пишуть із великої літери?
2. Ознайомтеся з теоретичним матеріалом підручника, стор. 113.
3.Виконайте вправу 2 підручника, стор.114.
4. Перепишіть, розкриваючи дужки; букви, де треба, замініть великими.
Земле (ш)евченкова, земле (ф)ранкова, ниво, засіяна щастям- добром,вічна твоя соловейкова мова, вічна розмова (д)ністра із (д)ніпром. Народжує (а)нтеїв (з)емля. Прийдешні (с)ократи до суті ітимуть крізь сутінь. За свічадо було б мені (о)ко (м)орське поміж гір, а за стелю - небес голубі і бездонні намети. Нескінченний (ч)умацький (ш)лях простягався у вічність двома велетенськими кривими коліями. Тяглись повільно в сутінках підводи (ч)умацьким шляхом млявої доби. Найвеселіше ж було на (р)іздво та (н)овий (р)ік. Один кінь у нас звався (м)урай, другий - (т)ягнибіда. Русявокосі (б)ерегині позолотили береги. До Дніпра бредуть, як (г)уллівери, з (о)болоні зведені доми.
5. Виконайте вправу 5, стор. 115-116 підручника.
ІІІ. Підсумки. Виконайте завдання "Моделювання слів". 
Від іменників , що стоять у дужках, утворіть прикметники за допомогою суфіксів -ів-, -ин-, (-їн-) або -івськ-, -инськ-. Запишіть їх з великої або малої букви, поясніть правопис.
Поезії (Шевченко), рукописи (Пушкін), словник (Грінченко), традиції (Франко), читання (Тичина), книжки (Андрій), батіг (Петро),сонети (Моцарт), премія (Нобель), праця (Сізіф), дівчата (Чернігів), дочка (Петренко), сіль (Бетролет), запит (суддя).
IV. Домашнє завдання: виконати впр. 7, стор. 116.





Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л