Українська література. Урок № 7 - гр.11.

Дистанційне навчання

Українська література-   гр.11.

Тема №7: Призначення поета і поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви в поезії "Слово, чому ти не твердая криця?"

І. Виконайте тести.
1. Стильовою домінантою творчості Лесі Українки є: а) реалізм, б) імпресіонізм, в) неоромантизм, г) сентименталізм.
2. Справжнє прізвище Лесі Українки: а) Олександра Білозерська б) Марія Вілінська в) Лариса Косач, г) Олена Пчілка.
3. Назва вірша "Contra spem spero" перекладається з латини як: а) мріє, не зрадь б) без надії сподіваюсь в) надія помирає остання г) пам'ятай, що живеш.
4. Вірш "Contra spem spero" побудований на: а) порівняннях, б) риторичних запитаннях в) оксиморонах г) антитезах.
5. "Чи не одиноким мужчиною на новочасну соборну Україну" Лесю Українку назвав: а) Іван Карпенко- Карий б) Іван Франко в) Михайло Коцюбинський г) Василь Стефаник.
6. Перша збірка Лесі Українки "На крилах пісень" побачила світ завдяки активному сприянню: а) Івана Франка б) Панаса Мирного в) Олени Пчілки г) Ольги Кобилянської.
7. Прочитайте наведений уривок із вірша "Contra spem spero" :
В довгу, темную нічку невидну 
Не стулю ні на хвильку очей, 
Все шукатиму зірку провідну, 
Ясну владарку темних ночей.
В уривку використано: а) персоніфікацію б) метонімію в) гіперболу г) епітети.
8. Провідним мотивом вірша є: а) заперечення права молодої людини на справжнє щастя б) любов до рідного краю, його історії в) заперечення тужливих настроїв, протиприродних молодості.г) місце митця в суспільному житті.
ІІ. Виразне читання поезії Лесі Українки "Слово, чому ти не твердая криця", - підр. стор. 216.
( поезія належить до збірки "Думи і мрії").
ІІІ.Аналіз поезії "Слово, чому ти не твердая криця".
Рік написання - 1896.
Жанр: громадянська лірика.
Тема твору: звернення до слова, як до могутньої зброї в руках людини.
Ідея: уславлення міцної зброї, тобто слова., яке в умілих руках перетворюється на меч.
Ліричний герой звертається до слова, як до єдиного, що може захистити людську гідність та добитися справедливості. Лірична героїня (це не Леся Українка) прагне вдосконалити його й передати "месникам дужим".
Завдання. Прочитайте теоретичний матеріал за підручником, стор. 215-216.
IV. Перегляньте відео. ( Про "Слово, чому ти не твердая криця").

V. Підсумки.
Дайте відповідь на питання:
Підтвердіть, що поезія Лесі Українки "Слово, чому ти не твердая криця" побудована на персоніфікації.
VI. Домашнє завдання: аналізувати вірш "Слово, чому ти не твердая криця".

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л