Українська мова. Урок №10 - гр. 11.

Дистанційне навчання

Українська мова - група 11.

Урок №10. Тема: Іменники, що мають лише форму однини або множини. Складні випадки відмінювання іменників.

І. Перевірка якості знань.
Визначте рід іменників. З перших букв іменників чоловічого роду має вийти назва твору, який уважають "праматір'ю українського театру".
Нежить, путь, тінь, апокриф, тюль, кольрабі, ваніль, Сочі, академік, північ, грань, лікар, колібрі, ООН, Алчевськ, цеце, бязь, Душамбе, плач, Огайо(штат), Онтаріо, Лондон, толь, танго, аркан, важіль, зелень, суміш, кір, актор, манго.
ІІ. Опрацювання нової теми.
1. Прочитайте уривок статті з посібника О. Сербенської "Антисуржик. Вчимось ввічливо поводитись і правильно говорити". На що вказує мовознавець?
                            "Гарна мебель" чи "гарні меблі"?
Що ми повинні знати про форми числа українських іменників, щоб не порушувати мовної норми:
1. Переважна більшість іменників має форми однини і множини (стіл - столи, зошит - зошити, ліс - ліси).
2. Частина іменників має форму тільки однини (Київ, географія, мілітаризм, хліборобство, будування,баранина, аспірин, клей). Сюди належать і збірні іменники (молодь, малеча, волосся, гілля).
3. Значна кількість іменників виступає тільки у формі множини (Карпати, Чернівці, мемуари, вибори, ресурси, джунглі, висівки, вершки).
4. Запам'ятаймо, що в українській та російській мовах є іменники відповідники, що відрізняються формами числа:
Двері(мн.), широкі двері                           Дверь(одн.), широкая дверь
Меблі(мн.), м'які меблі                              Мебель(одн.), мягкая мебель
Похорон(одн.)-Був на похороні               Похороны(мн.) - Был на похоронах
Волосся(одн.), довге волосся                  Волосы(мн.), длинные волосы
Чорнило(одн.), червоне чорнило            Чернила(мн.), красные чернила
Годинник(одн. і мн.), гарний годинник,   Часы(мн.), хорошие часы.
гарні годинники.
Отже, українською мовою правильно гарні м'які меблі (а не гарна м'яка мебель), густе волосся (а не густі волоси).
2.Прочитайте теоретичний матеріал підручника, стор.161-162.
3. Виконайте вправи 2, 3 (стор.162).
4. Перегляньте відео.

IІІ. Закріплення знань.
1.Служба розшуку. Знайдіть "зайве" слово й додайте власний приклад: 1) причепа, слюсар, бідолаха, лівша 2) веселощі, ворота, ріки, окуляри 3) вітер, бензин, хутір, море 4) учнівство, дитинство, добро, іграшка.
2. Крок до ЗНО - вправа 5 (підр., стор.163-164).
IV. Домашнє завдання: впр. 7, стор.165(1).

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л