Українська мова. Урок 33 - група 13, 14.

Дистанційне навчання

Українська мова - гр. 13, 14.

Урок 33. Тема: Складні випадки і варіанти синтаксичного керування (відгук про роботу, радіти з перемоги і радіти перемозі, потреба в підручниках, не вживати заходів, близько десятої години тощо).

І. Повторення. Синтаксичний конструктор.
На основі поданих слів за зразком утворити словосполучення з типом підрядного зв'язку керування.
Зразок виконання.

                                                                  (що?) вальс
                                                                   (на чому?) на скрипці
                                                                  (з ким?) з братом
                                               грати                   (у чому?) в оркестрі
                                                                   (кого?) Мину Мазайла
                                                                  (для кого?) для сестри
Посилати, купувати, віддавати, дізнатися, відповідати.
ІІ. Вивчення нової теми.
1. Пригадайте, що називається керуванням? (стор. 67, підр.).
2. Завдання. Вибрати правильний варіант із запропонованих і утворити словосполучення.
- Властивий, притаманний (кому? Чому?) : дням весни, лише йому світ, любов до людей.
- Характерний (для кого? для чого?): сучасна література, діалектне мовлення, дитина, західні країни.
- Зазнав (кого? Чого?): поразка, несправедливість.
- Поділитися (ким? чим?): враження, хліб, таємниця.
- Ігнорувати (кого? що?): порада, хвороба, здоровий спосіб життя.
- Запобігати у значенні"заздалегідь відвертати щось неприємне, небажане" (кому? чому?): аварії, війни, помилки, лихо. Запобігати у значенні "догоджати комусь, підлещуватися до когось" вживається з прийменником пере (перед ким?): перед ним запобігали.
3. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника, стор.67-68.
4. Завдання. Виправити порушення норм синтаксичного керування. Пояснити свій вибір.
Наприклад: дякую вас - дякую(кому?) вам.
Дякую вас, по програмі, оцінки по історії, із-за хвороби, при вашій допомозі, добрий по натурі, розкажи за брата, по всіх питаннях, поділтитися про враження звертатися на допомогу, оволодіння цього матеріалу, думка над тим, його звільнили із-за відсутності доказів.
5. Крок дро ЗНО. Виконати вправу 5, стор.69.
ІІІ. Підсумки..
Завдання. Утворити словосполучення за алгоритмами.
Апелювати (до кого? до чого?) , вибачте (кому?), властивий (кому?), глузувати (з кого?), додержувати (чого?), дорівнювати (чому?), завідувач (чого?), згідно (з чим?), набувати (чого?), нарікати (на кого?), багатий (на що?), відповідно (до чого?), захворіти (на що?).
IV. Домашнє завдання: виконати вправу 7, стор.70( підр., 11 клас).
                                                           







                         






Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л