Тема №6. Збірка "На крилах пісень" - гр.11.

Дистанційне навчання.

Українська література - гр. 11

Тема №6: Збірка "На крилах пісень". Неоромантизм Лесі Українки. "Contra spem spero"- світоглядна декларація сильної, вольової особистості.

І. Повторімо біографію Лесі Українки.
- Де і коли народилася Леся Українка?
- Хто були за фахом її батьки?
- Як  у сім'ї Косачів шанували національне виховання?
- Розкажіть про уподобання Лесі в дитинстві.
- Що спричинило тяжку хворобу у дівчини?
- Розкажіть про навчання Лесі.
- Ранні твори письменниці.
- Чому Михайло Павлик назвав Лесю "геніальною жінкою"?
- Який літературний гурток організувала Леся Українка з братом Михайлом?
- Які ви знаєте поетичні збірки Лесі Українки?
- Хто такий Сергій Мержинський? Яку поему письменниця присвятила йому?
- Де і коли був написаний твір Лесі Українки "Лісова пісня"?
- Де і коли померла Леся Українка?
ІІ. Збірка "На крилах пісень".
Перша збірка "На крилах пісень" вийшла на початку 1893 року у Львові, фактичним редактором її був Іван Франко. Збірка складається із 69 поезій і трьох поем. Більшість віршів об'єднані у цикли: "Сім струн", "Зоряне небо", "Сльози - перли", "Подорож до моря", "Кримські спогади", "В дитячому крузі". Збірку "На крилах пісень" відкриває ліричний цикл "Сім струн", присвячений дядькові Михайлу Драгоманову.
"Сім струн - це чарівне злиття слова з музикою. Семирядкова строфа символізує 7 нот у музиці, 7 віршів у циклі - 7 струн, що їх торкає героїня на кобзі.
Ліричний герой циклу - національно свідома громадянка, яка не мириться зі світом насильства, тиранії, мужня патріотка, яка закликає до боротьби за свободу.
Питання: завдяки чому в поетичному циклі "Сім струн" лунає музика?
ІІІ. Неоромантизм Лесі Українки.
Леся Українка - представник неоромантизму, яка прагне поєднати ідеал із дійсністю.
Неоромантизм - стильова течія модернізму, генетично пов'язана з романтизмом.
IV. Аналіз поезії "Contra spem spero".
1. Прочитайте виразно вірш за підручником, стор.214.
2. Зверніть увагу на ідейно - тематичний зміст поезії.
Рік написання - 1890.
Жанр: особиста лірика з елементами філософської.
Тема: лірична героїня проганяє жалі й голосіння , які ввірвалися в молоде життя.
Ідея: вболівання за долю рідного народу, заперечення пасивного співчуття його стражданням.
Лірична героїня: активна, вольова, цілеспрямована, рішуча, прагне діяти, відповідальна перед народом, свій обов'язок вбачає у боротьбі, свідома у виборі життєвої долі.
Строфи: 9 чотирирядкових: 1-ша - окреслення теми, 2-7-ма - утвердження волі до боротьби, 8-ма - зміна настрою, 9-та - віра в перемогу, надія на майбутнє.
3. Перегляньте відео.
4. Відповісти на питання:
- Які життєві обставини спричинили написання твору?
- Визначте провідну думку поезії.
- Як поетеса розуміє своє місце в суспільстві?
- Чи є в поезії символи, і які?
5. Записати у зошит "Символіка у поезії "Contra spem spero": Нічка невидна - символ похмурого життя; Зірка провідна -надія, світло, сподівання; Весна золота - передчуття оновлення; Квітки на морозі - життя наперекір смерті; Весела пісня - оптимістичне поетичне слово.
V. Домашнє завдання: вивчити вірш напам'ять!

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л