Українська мова . Тема № 2. Група 11.

Дистанційне навчання
Українська мова - група 11.
Тема № 2: Складні випадки написання географічних назв.
І.Повторення.
1. Емоційна зарядка.
Він міг би існувати без людини, безмежний всесвіт, міліарди літ, і згинути він міг, як притьмом гине в просторах ночі метеора слід, і знову вийти на шляхи забуті в космічних перетвореннях нових, - але себе в своїй туманній суті пізнати без людини він не міг.
- У чому смисл висловлювання, на вашу думку?
2. Мовно-комунікативний практикум.
 У поданих словах замість крапок уставте або апостроф, або знак м'якшення, або приголосний.
- За яким принципом пишуть ці слова?
- З'ясуйте значення слів за словником іншомовного походження.
- Складіть з одним із них речення.
Ал..янс, біл..ь, бул..а, брут..о, к..ят, с..єра.
ІІ. Опрацювання нової теми
1. Розгляд карти України.



Знайдіть на карті України і запишіть складні назви міст.
2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом з теми уроку, підр., стор. 138-139.
3. Лінгвістичне спостереження. Провідміняйте географічні назви. У чому полягає відмінність?
Ольвія (як іменник І відміни), Дубно (як іменник ІІ відміни), Бретань (як іменник ІІІ відміни), Єсентуки (форма множини), Рівне (як прикметник).
4. Вивчіть теоретичний матеріал з теми "Відмінювання і правопис складних і складених географічних назв", стор. 139.
5. Виконати вправу 3, 4 -стор.140.
6. Від поданих назв утворіть, де можливо, прикметники. Які фонетичні зміни відбуваються?
Цюрупинськ, Болдіно, Могилів, Сватове, Гребінка, осетин, Хмелеве, казах, Франкфурт-на-Майні, Атлантик- Сіті, Цюрих, Ла-Манш, Великі Луки, чуваш, Ясси.
7. Крок до ЗНО. Вправа 5, підр. стор.140.
ІІІ.Підсумки.
- Чому по-різному пишуть частини назв Тернопіль і Сімферополь?
IV. Домашнє завдання: вправа 7(1), стор.143.









Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л