Написання слів іншомовного походження - гр. 2

Дистанційне навчання
Українська мова - група 2 
Урок №44. Тема: Написання слів іншомовного походження. Правило "дев'ятки".
І. Повторення.
1. Напишіть словниковий диктант, знявши риску.
                                            Словниковий диктант
Бор/машина, україно/знавство, авіа/завод, літ/гурток, покоти/поле, кафе/їдальня, норд/вест, Лисичка/Сестричка, пів/Америки, люби/мене, інтернет/норвини, терапевт/жінка, Олена/Вікторія, дизель/мотор, міді/й/максі/спідниці, пів/куля, пів/огірка, фото/реклама, психологічно/непідготовлений, приємно/здивований.
ІІ. Опрацювання нової теми.
1. Емоційна хвилинка.
- Скажіть, який документ підтверджує , де і коли людина народилася? 
У метричному свідоцтві пишуть, де людина народилася, коли народилася, і тільки не пишуть, для чого вона народилася(Моріс Сафір).
- Якби така графа у свідоцтві була, що там можна було написати?
- Які фонетичні зміни відбулися у виділеному слові?
- Як це слово можна перенести з рядка в рядок?
2. Чи є запозичені слова у вислові М. Сафіра?
- Після яких дев'яти приголосних у словах іншомовного походження пишеться и ? ( Де Ти З'їСи Цю ЧаШу ЖиРу?)
3. Робота з підручником. Ознайомтеся з теоретичними відомостями підручника з теми "Літери и, і в іншомовних словах".
4. Виконати вправу 3(підр., стор.129).
5.Вправа . Відновлення слова.Уставте портрібні літери (и, і, ї, у, е, є, ю).
Ас..м..ляц..я, к..зил, кру..з, апенд..ц..т, ас..гнац..я, хр..стиянство, в..траж ,апельс..н, к..пар..с, брош..ра, х..мера, д..фтонг, пац..єнт, ж..рі, р..ф..рендум, сп..рт, енц..клопед..я, з..гзаг, Дж..г..т, ф..нанси, єзу..т, ав..атор, дец..метр, бурм..стер, міс..с, проза..к, к...нджал, март..ні, д..апазон, акс..ома, д..зель, тра..кторія, дез..нформація.
6. Самостійна робота з підручником.
Ознайомлення з теоретичними відомостями підручника "Подвоєні приголосні в іншомовних словах".(Підр, стор. 128).
7. Виконати вправу 4, стор.129.
8. Опрацювати матеріал підручника про м'який знак в іншомовних словах, а також про апостроф. (стор. 128).
9. Коментоване письмо. Запишіть. Поставте на місці крапок (де потрібно) апостроф або знак м'якшення. Поясніть правопис слів.     
Ател..є, п..єдестал, інтерв..ю, прем..єра, міл..ярд, іе..єкція, б..юджет, суб..єкт, об..єктивний, к..ювет, п..енсне, п..єса, П..ємонт, Ц..юрих, Барб..юс, 
Ал..яска, В..єтнам, Д..юма, Рафаел.., Дел..фи, П..яченца, Руж..є.
10. Перегляньте відео.




ІІІ. Систематизація вивченого.
- Після яких приголосних у запозичених словах пишуть букву и? 
- Після яких букв у словах іншомовного походження ставиться апостроф? -
- Чи збігаються ці букви з буквами правила написання апострофа для українських слів?
- Після яких приголосних у словах іншомовного походження ставиться знак м'якшення?
- Коли знак м'якшення та апостроф  не ставиться у словах іншомовного походження ?
IV.  Підсумки.
- Чи можете впевнено сказати, що всі правила запам'ятали, а правопис слів зрозуміли?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л