Українська література. Урок №11 - гр. 11.

Дистанційне навчання

Українська література - група 11 .

  Урок № 11. Тема: Мати Лукаша й Килина - антиподи головній героїні Мавці. Симбоіз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша.

І. Повторення.
Запишіть у робочий зошит письмові відповіді:
 - Події твору відбуваються на ...
- Сюжет твору побудований на...
- Людськими персонажами "Лісової пісні" є...
- У яку пору року відбулася зустріч Мавки з Лукашем?
- Кого Мавка називає сестрицею?
- Кого Мавка називає матусею?
- Яке дерево було зрубано після смерті дядька Лева?
- Музичний інструмент, гра якого зачарувала Мавку?
- Місце проживання міфологічних водяних істот.
ІІ. Опрацювання нової теми.
1. Проблемне питання: як за допомогою образів матері Лукаша й Килини поетеса зображує їх духовне обмеження, дисгармонію з природою? 
2. Так, у творі є й інші персонажі, які виступають антиподами до образу Мавки. Це матір Лукаша й Килина.
3. Теорія літератури (записати у зошит).
Антипод - людина, що поглядами, рисами характеру або ж соціальним становищем цілком протилежна іншій людині.
Симбіоз - це співжиття живих істот, що належать до різних систематичних груп.
Прагматизм - здатність людини задовольнити свої потреби та інтереси з точки зору доцільності, вигоди.
4. Дайте письмові відповіді на питання:
- Що ми знаємо про долю матері Лукаша?
- Які цінності сповідують мати й Килина?
- Чим споріднені ці образи?
 - Як мати Лукаша ставиться до Мавки?
- Якими мати і Килина хочуть бачити Лукаша?
5.Цитатна  характеристика образів Килини та матері Лукаша.
А) Доберіть цитати до образу матері Лукаша.
Б) Доберіть цитати до образу Килини. 
6. Запишіть про риси характеру матері Лукаша та Килини.
Мати Лукаша - сестра дядька Лева, вдова, бажає щастя синові; стара, спрацьована, корислива; прагне кращого життя синові; думка про власність як про єдине щастя; вороже ставлення до Мавки; прихильна до сильної, міцної Килини; природа - засіб споживання, задоволення своїх потреб, тому й перебуває в дисгармонії з природою; не розуміє прагнень сина.
Килина - сільська молодиця, вдова; енергійна, завзята; хоче влаштувати своє життя і життя своїх дітей; лицемірна, улеслива зі свекрухою, згодом зла і підступна; заклинає Мавку із заздрості та ревнощів; прагматична, корислива.
7. Образ Лукаша. Найдраматичнішим образом твору є образ Лукаша. Його драматизм, у першу чергу, у непорозумінні самого себе, у його роздвоєності. Він зрадив не лише Мавку, а й самого себе, зруйнував власне щастя. Саме тому в образі Лукаша найбільш конкретно розкрито симбіоз високої духовності і буденного прагматизму.
- Яким Лукаш зображений на початку твору? 
- У чому виявилася роздвоєність його натури?
- На кого лісовик перетворив Лукаша?
- Хто повернув Лукашеві людську подобу?- Як змінюється Лукаш у фіналі твору?
Лукаш має неабиякі здібності митця, хист талановитого музики, "співочу душу". Але, за словами Мавки, він "не може своїм життям до себе дорівнятись". В умовах тогочасної дійсності, де процвітає гонитва за наживою, байдужість до ближнього, грошові стосунки, сільський хлопець не спроможний вирватися з кола дрібновласницьких інтересів. Його засмоктують буденні, дріб'язкові справи.
8. Перегляньте відео.

- ІІІ. Закріплення.
Дайте відповідь на проблемне запитання уроку.
Домашнє завдання: Вивчити матеріал підручника, с. 226 - 227.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л