Українська мова. Урок № 13 - гр. 11

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

УКРАЇНСЬКА МОВА - ГРУПА 11.

 Урок 13. Тема: Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку.

І. Повторення. 
1. - Які іменники належать до ІІ відміни?
- Чи є труднощі у відмінюванні іменників ІІ відміни? Які? В яких відмінках?
2. Визначте відміну і відмінок виділеного слова в реченні.
Знати своє власне "Я" є мудрістю, знати свого сусіда - геніальністю.
3. Перегляньте відеоролик "Немає вітрА чи вітрУ?".   



ІІ. Вивчення нової теми.
1. Вивчити теоретичний матеріал про закінчення іменників ІI відміни однини і множини, стор.166-167. 
2. Завдання. Складіть словосполучення, поєднавши іменники правої колонки з прикметниками із лівої колонки. Утворені словосполучення запишіть у формі родового відмінка однини.

          Трибальний                                                   дощ
         текстовий                                                     будинок
        багаторічний                                                випадок
       отруйний                                                       тиждень
       триповерховий                                             шторм
       небезпечний                                                   дуб 
      сонячний                                                         дим
      рясний                                                           редактор   
      минулий                                                           ранок
3. Виконати вправу 2 (Род. відм. і М. в.), стор.168.
4. Методичний коментар (законспектувати). Треба запам'ятати складні випадки відмінювання іменників ІІ відміни чоловічого роду в родовому відмінку.
                         Не плутаймо закінчень -у(-ю) та -а(-я)
               в родовому відмінку однини іменників чол. роду ІІ відміни
Запам'ятаймо: закінчення -а(-я) в родовому відмінку однини мають переважно іменники, коли вони позначають конкретні одиничні предмети, а також є назвами осіб, тварин: сторінка зошита, книжка брата, відповідь учня, нема коня. Назви явищ природи, установ, ігор, речовин, слова на позначення збірності, назви почуттів, учень та ін. абстрактних понять мають закінчення -у(-ю): нема морозу, подуви вітру, коло цуму, студент університету, змагання з футболу, трохи цукру, кілограм меду, спалахи гніву, без болю, прихильник ідеалізму. Тому неправильно: коло гастронома, працівник факультета...
 Російські відповідники в такій формі мають закінчення -а(-я). Отже, в українських іменниках чол. роду ІІ відм. в Род. однини кількісно переважають форми з -у(-ю).
 Увага! Окремі українські слова залежно від значення можуть мати різне закінчення: не одержав листа й насипало жовтого листу; коло каменя росте береза й нема каменю на будову; книжка Івана Мороза й нема морозу; підійшов до телефонного апарата й органи державного апарату.
5. Прочитайте теоретичний матеріал підручника, стор.171-172, або перегляньте відео про закінчення -а(-я), -у(-ю) в іменниках чол. роду ІІ відміни одн. та множини .




6. Виконайте вправу 5 ( підр., стор. 173- 174).
ІІІ. Закріплення.
- Поясніть, в чому особливість відмінювання іменників чоловічого роду ІІ відміни?
_ Запишіть подані слова в родовому відмінку однини: супутник, пасажир, коледж, портфель, гопак, кілометр, Кривий Ріг, язик, Ташкент, усміх, агроном, Конотоп, Марсель.
IV. Домашнє завдання: вправа7 (стор. 174).



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л