Українська мова. Урок 35 - гр. 13, 14.

Дистанційне навчання

Українська мова -  група 13, 14.

Урок 35. Тема: Словосполучення з прийменником по (піти по гриби, по цей день, блукати по полю).

І. Повторення.
1. Пригадаймо! Знайти словосполучення з помилками в керуванні. Виправити їх і записати правильний варіант.
У гурток записували по бажанню, Нещасний випадок стався по вині водія. По дорученню бібліотекаря ми закупили книжки. Дякую вас за допомогу. У вагонах ми поїхали по власній ініціативі. Наш клас навчається по новій програмі.
2. Утворити прийменникові або безприйменникові словосполучення дієслова з іменником.:
дякувати..., турбуватися..., думати..., вчитися..., навчати..., протестувати..., розповідати..., змагатися..., рухатися..., пливти...., наповнювати...., купатися..., узгоджуватися...
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Опрацювати довідковий матеріал за підручником, стор.72, "Прийменник по".
2. Виконати вправу 2, стор. 73.
3. Переклад з елементами аналізу. Перекласти прийменникові конструкції українською мовою. Пояснити побудову словосполучень при перекладі з російської мови.
По заказу-..., по закону-..., по моим сведениям-..., по поручению-..., по приказу-..., по просьбе-..., по собственной воле-...., по собственному желанию-...,послать по почте-..., по требованию-..., по указанию-..., прийти по делу-..., принять во внимание-..., принять к сведению-..., при любой погоде-... .
4. Вправа 5, стор. 73-74 (завд. 1-6).
5. Робота з текстом. Прочитати текст, визначити його тему та основну думку. Списати, уставляючи пропущені букви та розділові знаки. Пояснити орфограми в 3-му реченні, а пунктограми- в 4-му.
                                                              Ранок
     Ранок ..правляв свій тр..умф. Його блакитне чоло (не) зат..марилось сьогодні жодною хмаринкою. Він ле..ко пер..кинув за обрій ніч і звитя..цем про..тував (на) зустріч дневі.
    Тисячі пташиних голосів співали йому урочисті кантати якісь зане..бані певно ще від старих х..зяїв жоржини і червоні (не) вибагливі півники (по) біля в..ранди в саду здавалося (по) особливому сьогодні прибрались і вмиті ч..пурні трохи засмуч..ні від своєї одвічної мовчанки лагідною посмішкою вітали пер..можця.
ІІІ. Підсумки.
- З якими частинами мови поєднується прийменник по в українській мові?
- Чи важливо не плутати російський прийменник по з українським?
IV. Домашнє завдання. Вправа 7(1), стор.76.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л