Урок № 10 - гр.2
Дистанційне навчання
Середа, 21 жовтня
Українська мова - група 2.
Урок № 10. Тема: Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів.
І. Спостереження над мовними явищами. Прочитайте дві групи слів. Що їх відрізняє?
Теплий, гарячий, палкий; панорама, обрій, видноколо. Героїчний, геройський; телевізійний, телевізорний.
1. Пароніми - це слова, які звучанням близькі між собою, але мають різне лексичне значення. Наприклад, абонемент і абонент, адресант і адресат, біліти і білити, афективний і ефективний тощо.
У публіцистиці пароніми широко використовуються в ролі заголовків: Шкала і школа талантів, Розрахунки і прорахунки, Кличе на матч футбольний м'яч, Манери чи маневри?
2. Прочитайте теоретичні відомості про пароніми - підр., стор.32.
3. Тренувальні вправи. Вправа 3(усно). Вправа 4 (с. 33), Вправа 5.
4. Виправте помилки у вживанні поронімів. Запишіть речення правильно.
З часом образ Кармалюка набирає поетичних рис легендарного богатиря. Он двір стоїть багатиря гладкого, неначе городок. Чимало коштовних прикрас найтоншої роботи створив за своє життя цей ювіляр. У філармонії відбувся концерт, де виконувалися твори ювеліра. Він стояв біля байдарки з веслом у руці. Серед синіх хвиль ще було видно велику байдару.
- Чи зрозуміли ви, наскільки треба бути уважним до слова, його значення окремо і в контексті?
Комментарии
Отправить комментарий