Урок № 16 -група 4

 Дистанційне навчання

П'ятниця, 23 жовтня

Українська мова - група 4.

Урок № 16. Тема: Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями.

І. Повторення.

1. Пригадайте, що називається звертанням?

2. На ІІ курсі вивчали тему про форму кличного відмінка іменників І та ІІ відміни. Так от, усі слова звертання вживаються в кличному відмінку: пане Богдане, панно Софіє, друже Анатолію. Кожне з наведених звертань є українським.

ІІ. Засвоєння нового мтеріалу.

1. Прочитати матеріал підручника про звертання, стор. 105, або перегляньте відео.

ІІІ. Закріплення.

1. Виконати вправу 3, 4 - стор. 106, підручник .

2. Стилістичний експеримент. 

У поданих реченнях визначте звертання та поясніть, якою частиною мови вони виражені. Запишіть речення, поширивши звертання епітетами з довідки.

Києве, мій Київ... , малинове місто юності й пісень. Ой ти, дубе..., лист на тобі рясний; ти, козаче..., словами прекрасний. Ой... колодязю, ... ключі! Рости, рости, моя пташко, мій...цвіте. Прилинь, ... орле, бо я одинокий сирота на світі. Не спочинь, моя думо- турбото, не втомляйтесь, ... руки мої.

Довідка: кучерявий, рідний, зореносний, студений, молоденький, золотий, сизий, натруджений, пречудовий, глибокий, маковий.

3. - Чи погоджуєтеся з тим, що звертання сприяють розвитку мовного етикету людини?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л