Уроки № 9, 10 - група 2
Дистанційне навчання
Понеділок, 26 жовтня.
Українська література - група 2.
Уроки № 9, 10. Тема: Широта представлення народного життя. Шлях Ничипора Варениченка від правдошукача до розбійництва.
І. Повторення.
- У якому році написано роман? Де видано?
- За жанром "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" - це..
- Хто є головним героєм роману?
- Зі скількох частин складається роман?
- Що є кульмінацією роману?
- Що було початком створення роману?
ІІ Вивчення нової теми.
1. Панас Мирний та Іван Білик правдиво відобразили картини українського народного життя
_ Що у романі можна віднести до типового? - Життя покріпаченого селянства, "голодна воля" пореформеного періоду, порядки в армії, тяга селянина до землі, повага до хліба, працьовитість селян.
- Що екстремальне в романі? - Двожонство, розбійництво, вигнання матері з хати, заява матері на сина.
2. По-різному живуть люди. У кожного своя честь, своя правда, своє сумління.
Грицько - типовий представник заможного селянина на селі. Коли став хазяїном, "більше горнувся до багачів, а на голоту дивився згорда".
З козацького роду Максим Гудзь. Він є сином січовика, вихованого на переказах про запорозьку вольницю. Тому й передався від діда Максимові незалежний характер, ненависть до всякого насильства. Автори зображують також москалів - розбійників. Геть спотворився характер Максима, , коли він побув у москалях. Життям Максима тепер стали грабунки, кровопролиття і розбої.
Лушня, Матня і Пацюк - такі собі "товаришечки" Чіпки - це люди соціального дна, яких вигнали навіть з панськго двору. Пиячили, гуляли , розбишакували.
Зображено також жорстокість панів Польських, які за наказом Катерини ІІ приїхали та покріпачили до того ще вільне село Піски.
Суспільні історичні події в романі: кріпосництво, реформа 1861 року, "голодна воля", селянські заворушення, придушення бунтів за допомогою армії.
Верстви населення в романі: пани- кріпосники, пани в земстві, чиновники різних рангів, кріпаки, козаки, селяни, москалі розбійники, хуторяни, жиди, шинкарі.
Суспільні явища: історія закріпачення, облаштування земств, вибори, землеустрій.
3. Образ Чіпки Варениченка.
- У центрі роману образ правдошукача, бунтаря у вітчизнчній літературі другої половини 19 ст.
- Проблемне запитання: що зробило Чіпку "пропащою" силою?
-Чіпка - досить складна і вразлива натура. Добре і зле живе в ньому водночас.
- Автори роману простежують еволюцію Чіпки, як добру, по суті, чесну й совісну людину бунтарство й мстивість неминуче веде до морального краху.
4. Перегляньте відео.
ІІІ. Закріплення.- Який шлях боротьби з несправедливістю вибрав Чіпка?
- Як дружина Чіпки протестує проти "правди"Чіпки?
- Чи міг би зробити Чіпка інший вибір?
- Що собою нагадує життя Чіпки?
- Чого навчає нас гіркий досвід Чіпки?
Комментарии
Отправить комментарий