Уроки № 9, 10 - група 2

 Дистанційне навчання

Понеділок, 26 жовтня.

Українська література - група 2.

Уроки № 9, 10. Тема: Широта представлення народного життя. Шлях Ничипора Варениченка від правдошукача до розбійництва.

І. Повторення.

- У якому році написано роман? Де видано?

- За жанром "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" - це..

- Хто є головним героєм роману?

- Зі скількох частин складається роман?

- Що є кульмінацією роману?

- Що було початком створення роману?

ІІ Вивчення нової теми. 

1. Панас Мирний та Іван Білик правдиво відобразили картини українського народного життя

_ Що у романі можна віднести до типового? - Життя покріпаченого селянства, "голодна воля" пореформеного періоду, порядки в армії, тяга селянина до землі, повага до хліба, працьовитість селян.

 - Що екстремальне в романі? - Двожонство, розбійництво, вигнання матері з хати, заява матері на сина.

2. По-різному живуть люди. У кожного своя честь, своя правда, своє сумління.

Грицько - типовий представник заможного селянина на селі. Коли став хазяїном, "більше горнувся до багачів, а на голоту дивився згорда".

З козацького роду Максим Гудзь. Він є сином січовика, вихованого на переказах про запорозьку вольницю. Тому й передався від діда Максимові незалежний характер, ненависть до всякого насильства. Автори зображують також москалів - розбійників. Геть спотворився характер Максима, , коли він побув у москалях. Життям Максима тепер стали грабунки, кровопролиття і розбої.

 Лушня, Матня і Пацюк - такі собі "товаришечки" Чіпки - це люди соціального дна, яких вигнали навіть з панськго двору. Пиячили, гуляли , розбишакували.

Зображено також жорстокість  панів Польських, які за наказом Катерини ІІ приїхали та покріпачили до того ще вільне село Піски.

Суспільні історичні події в романі: кріпосництво, реформа 1861 року, "голодна воля", селянські заворушення, придушення бунтів за допомогою армії.

Верстви населення в романі: пани- кріпосники, пани в земстві, чиновники різних рангів, кріпаки, козаки, селяни, москалі розбійники, хуторяни, жиди, шинкарі.

Суспільні явища: історія закріпачення, облаштування земств, вибори, землеустрій.

3. Образ Чіпки Варениченка.

- У центрі роману образ правдошукача, бунтаря у вітчизнчній літературі другої половини 19 ст.

- Проблемне запитання: що зробило Чіпку "пропащою" силою?

-Чіпка - досить складна і вразлива натура. Добре і зле живе в ньому водночас.

- Автори роману простежують еволюцію Чіпки, як добру, по суті, чесну й совісну людину бунтарство й мстивість неминуче веде до морального краху.

4. Перегляньте відео.

ІІІ. Закріплення.

- Який шлях боротьби з несправедливістю вибрав Чіпка?

- Як дружина Чіпки протестує проти "правди"Чіпки?

- Чи міг би зробити Чіпка інший вибір?

- Що собою нагадує життя Чіпки?

- Чого навчає нас гіркий досвід Чіпки?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л