Роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

 Дистанційне навчання

Понеділок, 19 жовтня.

Українська література - група 2.

Урок № 8. Тема: "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" - перший соціально -психологічний роман. Співавторство з Іваном Біликом.

І. Повторення.

Завдання. Створити анкету життєвого і творчого шляху Панаса Мирного.

1. Дата і місце народження....

2. Сфера діяльності.....

3. Риси характеру...

4. Псевдоніми...

5. Освіта...

6. Творчий доробок....

7. Вершинне досягнення письменника...

8. Дата і місце смерті...

ІІ. Вивчення нової теми.

1. Запам'ятайте, що Панас Мирний часто здійснював службові поїздки, які давали багатющий матеріал для написання майбутніх творів. Під час однієї з них він почув жахливу історію, на основі якої спочатку появився нарис, згодом повість, а потім- - роман.

2. Перегляньте відео про історію створення роману та співавторство з Іваном Біликом.

3. Що таке соціально - психологічний роман? - (Відповідь, стор. 49 підручника).

4. Тема та ідея. Тема роману: показ життя та боротьби затурканого українського селянства проти соціального гноблення напередодні та під час реформи 1861 року.

Ідея: воли (алегоричний образ селянства ) не ревли б, якби були нагодовані.

5. У творі порушені такі проблеми: кріпацької неволі, землі і достатку, добра і зла, народної моралі, батьків і дітей, жінки-матері в сім'ї, гріха і спокути, милосердя і жорстокості.

6. Композиція роману.

- Експозиція починається інтригою. У першому розділі першої частини "Польова царівна" головний герой зустрічається з дівчиною, про яку ми дізнаємося в наступних розділах роману. Дізнаємося про головних героїв Чіпку та його матір Мотрю.

- У другому розділі йдеться про батьків Чіпки, його дитинство і підлітковий вік. У цій же частині представлена сюжетна лінія Грицько - Христя.

- Друга частина роману - це далека передісторія: історія закріпачення села Пісок, що розвивається трьома взаємопов'язаними сюжетними лініями - історія села, роду Максима Гудзя і панів Польських.

- Зав'язка відбувається в третій частині роману - розділ "Нема землі". 

- Розвиток подій: марне звертання Чіпки до суду, запій, непевне товариство, проблиск хліборобської совісті, перша крадіжка, чорна помста сільським властям, захист кріпаків, гірка образа і план помсти.

- У четвертій частині переплітаються лінії Максима Гудзя і Чіпки через розбої та одруження Чіпки з Галею. Чіпку виганяють із земства - це кульмінація.

- Розв'язка - трагедійна: винищення козацької родини.

ІІІ. Закріплення.

- Чому автори роману зупинилися на алегоричній назві твору?

- Які загальнолюдські проблеми порушено у творі?

- Чи задумувались ви над тим, що більшість проблем, порушених у творі, є актуальними у наш час?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 10 - група 3

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л