Українська література. група 13, 14. Тема №3.

 Дистанційне навчання

Українська література - група 13, 14.

Урок №3. Тема: Олександр Олесь. Коротко про митця і творчість. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості - поезія "З журбою радість обнялась".

І. Повторення. Тестування.

1. До якої групи лірики належить поезія Миколи Вороного "Блакитна панна"?: а) філософської б) пейзажної в) патріотичної.

2. Що означає слово "осанна"?: а) звернення до природи, б) медитація в) молитовне звернення.

3. Як називається синтаксична фігура, використана поетом у рядках:"Ось вона - блакитна панна"?: а) риторичне звертання б) риторичний оклик) риторичне запитання.

4. Як Вороний описав хмари?: а) попелясті, пелехаті б) темні, дощові в) брунатні, променисті.

5. Що означає слово "фрески"?: а) картини б) тиснення, виліпка на стіні в) мозаїка.

6. Якою вродою сяє лірична героїня поезії?: а) чистою б) святою в) весняною.

7. Поясніть значення слова "інфанта": а) неповнолітня принцеса б) повнолітня принцеса в) королева.

8. Скільки авторських неологізмів використано Вороним при написанні поезії "Інфанта"?: а) два б)три в)чотири.

9. Яку богиню згадано у творі?: а) Артеміду б) Афродіту в) Венеру.

10. З чим порівнюється лірична героїня?: а) з весною б) з добром і злом в) зі сном і міфом.

11. Що означає слово "домінанта"?: а) головний б) другорядний в) епізодичний.

12. До якої групи лірики належить вірш "Інфанта"?: а) громадянська б) пейзажна в) інтимна.

ІІ. Вивчення нової теми.

1. Коментар. Олександр Олесь (автонім О. Кандиба) - один із найвизначніших ліриків 20 століття. Життєвий шлях поета складався непросто й нелегко, а творчий, поєднуючи сумні і радісні мотиви, - засвідчив появу найпопулярніщого українського поета, в особі якого, за словами М. Грушевського, "Україна дістала поета - лірика, котрого виглядала від часів Шевченка". Вивчіть за підручником матеріал  про життя і творчість О. Олеся, с. 240 -242. Перегляньте відео про цікаві факти з життя письменника. 




2. Робота над поезією "З журбою радість обнялась".

Прослухайте поезію.


                                         

3. Розкриття ідейно - художнього змісту. 

Жанр: громадянська лірика.

Тема: Журба з радістю в обіймах - це образ самого життя.

Ідеі: Не буває радості без журби, так само, як і журби без радості.

Висновок: Поет і сам не знає, хто дужчий: журба чи радість, та все ж ці почуття однаково дорогі поетовому серцю, бо вони наснажують і живлять його творчість.

Художні засоби: епітети, порівняння, оксиморон.

Поезія "З журбою радість обнялась -це неоромантичний твір. Пригадайте, що таке неоромантизм ( стор.212 підручника).

ІІІ. Закріплення.

- Справжнє прізвище Олександра Олеся.

- Назвіть поетичні збірки митця.

- Чому О. Олесь вимушений був емігрувати?

- Що ви можете пригадати про благодійну справу за кордоном?

- Який факт говорить про музикальність поезій О.Олеся?

Домашнє завдання : Вивчити і законспектувати біографію О. Олеся, вміти аналізувати поезію "З журбою радість обнялась" - вивчити напам`ять !!!

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 10 - група 3

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л