Урок № 8. Українська література - гр. 13, 14.


 Дистанційне навчання

Українська література - група 13, 14.

Урок № 8. Тема: Літературний авангард. Поет-футурист Михайль Семенко - сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістовна новизна, ламання класичної форми: "Бажання", "Місто", "Запрошення".

І. Повторення.

- Що таке "розстріляне відродження". Назвіть його представників.

- Які ви знаєте літературні угруповання першої половини 20 ст.?

ІІ. Вивчення теми.

1. Спостереження на стор. 10 підручника.

2. В літературі, як і загалом у мистецтві першої половини 20 ст., виникає літературний авангард як реакція на традиційні напрями в літературі.

3. Законспектуйте, що таке авангард і футуризм, стор. 10-11.

4. Найяскравішим представником футуризму є Михайль Семенко. Перегляньте про нього відео. Опрацюйте матеріал підручника, с. 11-12. Законспектуйте коротко біографію.

5. Аналіз поезії "Місто". Виразно  прочитайте поезію в підр., стор. 13, матеріал про неї, с.13. Запишіть паспорт твору.

Паспорт твору.

Жанр: ліричний вірш-медитація.

Тема: автор відтворює життя міста і захоплюється ним.

Ідея образу-символу міста, яке причаровує своїм рухом і неспокоєм.

Вірш "Місто" - це одне речення, у якому немає жодного розділового знака. В ньому передається динаміка життя великого міста за допомогою слів, які або розбиті на частини, або поєднані між собою таким чином, що утворилися слова-неологізми, значення яких не можна зрозуміти без контексту.

Образи твору: ліричний герой - людина, що добре відчуває місто, розуміє його, чує кожен звук.

Художні засоби: звукові образи, дієслівні форми, неологізми.

6. Аналіз поезії "Бажання". Стор. 13 підр., або аудіозапис.

Жанр: ліричний вірш-медитація.

Завдання. Запишіть паспорт твору самостійно, стор.13 підручника.

7. Аналіз поезії "Запрошення".

Прослухайте вірш або прочитайте на стор. 14 підручника.


Жанр: ліричний вірш-послання.

Вид лірики: громадянська.

Тема: ліричний герой запрошує старших колег завітати на Батиєву гору.

Ідея: заклик старшого покоління знайти спільну мову з молодими поетами.

Художні засоби: епітети, неологізми, інверсія, порівняння, риторичні фігури.

ІІІ. Закріплення.

Дайте письмові відповіді на питання:

- Яку тему  взяв письменник за основу в поезії "Місто"? Які звуки наявні у творі? Яким автор змальовує місто? Що є символом міста?

- Що хоче змінити головний герой у поезії "Бажання"? Що означають фразеологізми "дати березової каші", "перевернути з ніг на голову"? Яка тема твору? Які мотиви?

- Хто є ліричним героєм поезії "Запрошення"? Яким він бачить життя? На яке місто є вказівка у творі і чому автор описує саме цю місцевість?

Домашнє завдання: повторити все про творчість Михайла Семенка.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л