Урок № 8. Українська література - гр. 13, 14.
Дистанційне навчання
Українська література - група 13, 14.
Урок № 8. Тема: Літературний авангард. Поет-футурист Михайль Семенко - сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістовна новизна, ламання класичної форми: "Бажання", "Місто", "Запрошення".
І. Повторення.
- Що таке "розстріляне відродження". Назвіть його представників.
- Які ви знаєте літературні угруповання першої половини 20 ст.?
ІІ. Вивчення теми.
1. Спостереження на стор. 10 підручника.
2. В літературі, як і загалом у мистецтві першої половини 20 ст., виникає літературний авангард як реакція на традиційні напрями в літературі.
3. Законспектуйте, що таке авангард і футуризм, стор. 10-11.
4. Найяскравішим представником футуризму є Михайль Семенко. Перегляньте про нього відео. Опрацюйте матеріал підручника, с. 11-12. Законспектуйте коротко біографію.
Жанр: ліричний вірш-медитація.
Тема: автор відтворює життя міста і захоплюється ним.
Ідея образу-символу міста, яке причаровує своїм рухом і неспокоєм.
Вірш "Місто" - це одне речення, у якому немає жодного розділового знака. В ньому передається динаміка життя великого міста за допомогою слів, які або розбиті на частини, або поєднані між собою таким чином, що утворилися слова-неологізми, значення яких не можна зрозуміти без контексту.
Образи твору: ліричний герой - людина, що добре відчуває місто, розуміє його, чує кожен звук.
Художні засоби: звукові образи, дієслівні форми, неологізми.
6. Аналіз поезії "Бажання". Стор. 13 підр., або аудіозапис.
Завдання. Запишіть паспорт твору самостійно, стор.13 підручника.
7. Аналіз поезії "Запрошення".
Прослухайте вірш або прочитайте на стор. 14 підручника.
Жанр: ліричний вірш-послання.
Вид лірики: громадянська.
Тема: ліричний герой запрошує старших колег завітати на Батиєву гору.
Ідея: заклик старшого покоління знайти спільну мову з молодими поетами.
Художні засоби: епітети, неологізми, інверсія, порівняння, риторичні фігури.
ІІІ. Закріплення.
Дайте письмові відповіді на питання:
- Яку тему взяв письменник за основу в поезії "Місто"? Які звуки наявні у творі? Яким автор змальовує місто? Що є символом міста?
- Що хоче змінити головний герой у поезії "Бажання"? Що означають фразеологізми "дати березової каші", "перевернути з ніг на голову"? Яка тема твору? Які мотиви?
- Хто є ліричним героєм поезії "Запрошення"? Яким він бачить життя? На яке місто є вказівка у творі і чому автор описує саме цю місцевість?
Домашнє завдання: повторити все про творчість Михайла Семенка.
Комментарии
Отправить комментарий