Урок № 18 - гр. 2

 Дистанційне навчання

Середа, 18 листопада

Українська мова - група 2 

Урок №18. Тема: Аудиторія. Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту.

І.Повторення.

1.Дайте відповіді на запитання.

- Що таке риторика? Роль риторики в сучасному світі.

- Що таке мовленнєва ситуація?

- Назвіть елементи мовленнєвої ситуації.

- Умови успішного спілкування.

Особистість мовця.

- Вимоги до мовлення оратора.

2. Запишіть слова, вставте пропущені букви або зніміть риску, поясніть орфограми.

Інтеліген..ський, західно/європейська, безголо..ся, без/смаку, бо..ваніють, бе..дарність,брав..симо, віч/на/віч, з/посеред, ір..еальний, мало/помалу, ..іністерство культури ..країни, невважаючи /на/те/що, вивчити на/пам'ять, напере/додні, недо/оцінювати, пів/залу, підніж..я, пліч/о /пліч, по/двоє, спід/лоба, у/стократ, уві/сні.

ІІ. Вивчення теми.

1. Робота з підручником. Ознайомлення з параграфом підручника, стор. 56-57.

2. Знайдіть у тлумачному словнику і поясніть значення слів "чути" і "слухати". Як розрізнити ці два поняття? Складіть речення з цими словами. 

- Яку роль має процес слухання в спілкуванні? Чому слухання вважають активним процесом?

3. Як можна змоделювати аудиторію? Про це прочитайте матеріал підручника, стор. 57.

Обов'язково оратор повинен підтримувати увагу аудиторії різними прийомами. Розгляньте таблицю.

ОРАТОРСЬКІ ПРИЙОМИ                                                       ЗМІСТ ПРИЙОМУ

ПІДТРИМКИ УВАГИ АУДИТОРІЇ

прийом запитання-відповіді                                                оратор ставить запитання і сам на них                                                                                                       відповідає

перехід від монологу до діалогу                                        окремі учасники залучаються до розмови

прийом створення проблемної ситуації                            проблемне питання змушує слухачів                                                                                                       шукати відповідь

прийом новизни інформації, гіпотез                                 нова інформація змушує слухачів                                                                                                              міркувати

використання гумору                                                         гумор дає змогу завоювати увагу аудиторії

посилання на власний досвід                                           аналіз власного досвіду викликає інтерес                                                                                                слухачів

прийом "тихий голос"                                                        уповільнення з одночасним зниженням                                                                                                    сили голосу 

ІІІ. Закріплення.

1. Прочитайте текст, визначте, хто може бути його адресатом, змоделюйте аудиторію.

На жаль, у нас дехто вважає, що культурне мовлення потрібне лиш представникам таких професій, як учителі, журналісти, дипломати. Ця хибна думка породжує скептичне ставлення майбутніх "технарів" до мови. І тоді в їхньому мовленні звичними стають стилістичні помилки на зразок: "у місяці березні", "витрачання коштів за цільовим призначенням", "кількісне збільшення", "для здійснення перевірки", "мозолі на долонях рук", "відступати назад", "моя власна думка", "моє особисте враження", "температура повітря - плюс 5 градусів тепла". А в побутовому вжитку часто чуємо "кровать", "форточка", "ковьор", "полотенце", "тряпка", "убрано", "часи", "прийомник" тощо. Така мовна неохайність негативно позначається на чистоті мовлення, яка є свідченням і культури мислення, і культури поведінки.

2. Виконайте вправи за підручником 2, 4, 5, стор. 59-61.

3. Зробіть висновки за темою уроку, закінчивши речення.

Слухання буває...

Від цілей слухання залежить...

Риторичні прийоми для налагодження контакту з аудиторією...


.







Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л