Урок № 18. Гр.2

 Дистанційне навчання

Понеділок, 23 листопада

Українська література - група 2

Урок № 18. Тема: Лірика збірки "З вершин і низин". Творчість великих майстрів Відродження. Символ вічної жіночності, материнської краси; суперечки про роль краси і користі в поезії "Сікстинська мадонна".

І. Повторення.

Літературний диктант

1. Іван Якович Франко народився...

2. Про своє дитинство Франко розповів у творах...

3. Дружиною І. Франка була...

4. Перший арешт відбувся..., другий...., третій....

5. 1893 року Франко захистив...

6. Стає студентом...

7. 40-річний ювілей творчої діяльності І. Франка святкували...

8. "Таким був І. Франко, робітник пера, Каменяр, чарівник слова", так сказав про Франка ...

9. Виховував Франка, допомагав здобувати освіту після смерті батьків...

10. Франко здобував освіту у ...

11. Бронзову фігуру каменяра, що розбиває скалу, встановлено...

12. Франко помер ....

ІІ. Вивчення теми.

1. Вступне слово. Окрасою збірки "З вершин і низин" стали цикли сонетів "Вільні сонети", "Тюремні сонети", які приваблювали читачів не тільки своєю класичною витонченою формою, а й високими ідеями добра й краси як вічних світлих категорій буття людини. Показовим у цьому плані є сонет "Сікстинська мадонна".

2. Паспорт твору.

1881 рік

Жанр: сонет.

Тема: захват жінкою-матір'ю, безсмертним полотном Рафаеля "Сікстинська мадонна"

Ідея: віра поета в перемогу краси, яка є невіддільною від добра.

Головний герой: ліричний, який передає своє захоплення шедевром "Сікстинська мадонна".

Художні засоби: тези й антитези, епітети, звертання, метафора.

Сонет - це ліричний вірш, що складається з 14 рядків.

Виник сонет в італійській літературі на поч. 13 ст., започаткований Джокото да Лентіно. Особливий внесок зробили Данте Аліг'єрі, Ф. Петрарка та В. Шекспір.

- Як виникла поезія? - Захоплення І. Франка від споглядання картини "Сікстинська мадонна".

3. Перегляньте відео про картину "Сікстинська мадонна"


4. Аудіозапис сонета "Сікстинська мадонна".

5. Робота над текстом вірша "Сікстинська мадонна".

- Що висловлює автор у поезії "Сікстинська мадонна"?

- Що вбачає в образі мадонни?

_ Чому готовий вклонитися Сікстинській мадонні?

- Про яку красу мадонни говорить автор?

- Яким є справжнє мистецтво?

- Що втілює образ жінки? Який це символ?

ІІІ. Закріплення.

- Чому Франко говорить, що схиляється перед Пречистою Дівою? 

- Якими словами підкреслена цінність шедевра Рафаеля?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л