Урок № 20. Гр.2

 Дистанційне навчання

Середа, 25 листопада

Українська мова - група 2

 Урок № 20. Тема: Види читання і записування тексту виступу.  Естетика тексту.

І. Повторення.

- Що таке культура мовлення?

- Якою повинна бути мова сучасної людини?

- Що таке екологія мовлення?

- Що загрожує сучасній українській мові?

- Що таке суржик?

- Що таке молодіжний сленг?

- Чи загрожують мові запозичені слова?

2. Орфографічна хвилинка.

Пр..дставити, пр..азовський, пр..берегти, пр..зирство, пр..бій, пр..дтеча, пр..красно, пр..бічник, пр..боркати, пр..хилити, пр..хитрий, пр..фронтовий, пр..варений, пр..святити, пр..краса.

ІІ. Засвоєння нового матеріалу.

1. Узагальніть свої знання про види читання, ознайомившись із наступним матеріалом.

Види читання                                                                                      Ознаки

Поглиблене                                 Увагу звертають на деталі тексту, їх аналізують і оцінюють

Ознайомлювальне                     Загальне ознайомлення зі змістом, виявлення його основної ідеї                                                           та проблеми.

Сканування                                Швидкий перегляд тексту з метою пошуку слова, факту, назви.

Швидке читання                       Висока швидкість і висока якість засвоєння прочитаного                                                                     ( потребує спеціальної підготовки) .    

- Які прийоми характерні для кожного виду читання?

2. Про естетику тексту вивчіть матеріал підручника, стор. 65.

ІІІ. Закріплення матеріалу.

1. Практичне завдання.

Виконайте завдання: прочитайте текст, проаналізуйте промову за схемою, зробіть докладний план тексту.

Схема аналізу промови            

Яка тема виступу? Чи досягнуто його мету?

Який матеріал використано в тексті виступу?

Яка композиція промови? Які методи викладу матеріалу використано?

Чи логічна, чи доказова промова? Знайдіть аргументи, що наводить промовець для аргументації своєї думки.

Назвіть естетичні ознаки тексту промови.

Чи відповідає промова критеріям правильності, точності, виразності, багатства мовлення?

Чи встановлено контакт з аудиторією? За допомогою яких засобів?

Джеф Безос, промова для випускників Пристонського університету, 30 травня 2010 року

 "Коли я був маленьким, усе літо я проводив на ранчо в Техасі, у бабусі з дідусем. Одного разу в одній з поїздок із ними, мені було 10 років, я їхав на задньому сидінні машини, дідусь вів машину, а бабуся сиділа поруч і всю дорогу курила. А я ненавидів цей запах. У тому віці я постійно любив рахувати.У той час була популярна одна антитютюнова кампанія, у якій говорилося, що одна затяжка сигарети забирає до двох хвилин життя.

Я зробив розрахунки для бабусі й заявив їй, що куріння забрало в неї дев'ять років життя. Я думав, що мене похвалять за розум і навички обчислення, але моя бабуся раптом розплакалася. Я сидів і не знав, що робити. Тоді дідусь зупинив машину, вивів мене на вулицю і сказав: "Одного разу ти зрозумієш, що важче бути добрим, ніж розумним".

Я хочу поговорити з вами про різницю між талантами й рішеннями. Розум - це талант, доброта - це рішення. Талант - це легко, він просто є. А рішення можуть даватися важко. Ваш талант може збити вас зі шляху, ви втратите пильність і, можливо, помилитеся в рішенні.

Якось я сказав своєму приятелеві, що хочу організувати свій інтернет-магазин із продажу книг. Він мені відповів: "Так, непогана ідея. Але вона була б ще кращою, якби в тебе не було гарної роботи." Це було логічно, і я ще два дні думав над цією проблемою. Це був нелегкий вибір, але я вирішив спробувати. Не думаю, що я коли-небудь шкодував про те, що спробував і що в мене не вийшло. Мене, швидше, досі дратують ті ситуації в моєму житті, коли я стояв перед вибором і вирішував не пробувати чогось нового.

Коли вам буде 80 років, і ви вирішете проаналізувати своє життя, то зрозумієте, що ця життєва історія повністю складається з рішень, які ви приймали. Ми - це прийняті нами рішення. Створіть свою велику історію".                                                                                   



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л