Українська література. Урок № 15. Гр.2 л

 Дистанційне навчання

Українська література - група 2 л.

Урок № 15. Тема: Василь Симоненко. Коротко про письменника. Образ України, громадянський вибір поета - "Задивлюсь у твої зіниці". Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі - поезія "Я". Інтимна лірика В. Симоненка: "Ну скажи, хіба не фантастично", "Ікс плюс ігрек".

І. Повторення.

- Розкажіть про роль письменників - шістдесятників в українській літературі 1960-х років.

ІІ. Вивчення теми.

1.У кінці 50-х і на початку 60-х років розквітає талант одного з найяскравіших поетів, "лицаря українського відродження", Василя Симоненка. 

Запишіть у робочий зошит біографію В. Симоненка, підручник, с. 190.

Перегляньте відео  про В. Симоненка.



2. Прослухайте поезію "Задивлюсь у твої зіниці", або виразно прочитайте у підручнику, стор. 190-191. Запишіть паспорт твору.
3. Паспорт твору.

1962.

Жанр: Громадянсько-патріотична лірика.

Тема: Задушевна розмова сина з матір'ю.

Ідея: Синівський обов'язок кожного з нас - любити свою Україну над усе на світі, ні в кого не питаючи дозволу на це.

Провідні мотиви: любов до рідної землі, переосмислення її історії.

Художні засоби: епітети, порівняння, звертання, гіпербола, риторичні фігури.

4. Прослухайте поезію В. Симоненка "Я". За підручником, стор. 191-192 складіть паспорт твору.

5. Інтимна лірика Василя Симоненка - це поезії: "Ну скажи, хіба не фантастично", "Ікс плюс ігрек", "Вона прийшла", "Є в коханні і будні, і свята".

Перегляньте відео. Прослухайте поезію "Ну, скажи, хіба не фантастично". Поезії  Симоненка покладені на музику.

6. Прочитайте виразно поезію "Ікс плюс ігрек".

Я не заздрю уже нікому -
Де ще мудрих таких знайти?
Це ж мені стало вперше відомо:
Ікс плюс ігрек - це будеш ти.
І здається, що я володію
Віковічним секретом краси
Лиш тому, що я розумію
Загадкові твої ікси.
Розумію? Який там розум!
Просто здорово, що ти є!
Що вслухається в ніжні погрози 
Збаламучене серце моє.
Я не заздрю уже нікому -
Де ще мудрих таких знайти?
Одному лиш мені відомо:
Ікс плюс ігрек - це будеш ти.
7. Аналіз поезії.
1962 рік.
Жанр: інтимна лірика.
Тема: зображення першого захоплення своєю вчителькою.
Ідея: оспівування жіночої краси в образі вчительки-математички.
Художні засоби: епітети, метафори, риторичні фігури.
ІІІ. Закріплення.
- У якій формі написано вірш Василя Симоненка "Задивлюсь у твої зіниці"?
- За допомогою яких художніх засобів поет створює  образ Вітчизни?
- Розкрийте зміст твору "Я".  Як досягає автор динаміки образу?
- Про яке кохання йдеться у вірші "Ну, скажи, хіба не фантастично"?
- Як ставиться до нього ліричний герой?
- Кому присвячено поезію "Ікс плюс ігрек"?
Домашнє завдання: знайдіть і випишіть у зошит символи з віршів Симоненка "Я" і "Задивлюсь у твої зіниці". Усно поясніть, що вони означають.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л