Урок № 21. Тема: Дмитро Павличко - поет, перекладач. Пісенна лірика, її популярність - "Два кольори". Збірка любовної лірики "Таємниця твого обличчя" - "Я стужився, мила, за тобою"
І. Повторення.
Місце народження Василя Симоненка...
Вищу освіту отримав...
Перша збірка має назву...
Збірка новел має назву...
Журналістська діяльність пов'язана з містом...
Дата смерті поета...
ІІ. Вивчення нової теми.
1. Дмитро Павличко - відомий український поет, перекладач, визначний громадсько-політичний діяч. Перегляньте відео про життя і творчість Д. Павличка.
2. Робота над поезією Дмитра Павличка "Два кольори".
Рідна домівка. Батьківська хата. Це те місце, де ти виріс, змужнів. Там тебе люблять і завжди чекають. Де б ти не був, завжди повертаєшся до рідної оселі, де пахне чебрецем і м'ятою, де духмяний хліб на столі, вишиті рушники і калина на покуті, і тепло маминих рук...
3. Перегляд відеозапису пісні "Два кольори".
4. Аналіз поезії "Два кольори".
Рік написання: 29 лютого 1964 року.
Жанр: ліричний вірш, пісня.
Тема: роздуми над своєю долею і життєвим шляхом, синівська вдячність за материнську любов, за вишитий оберіг для захисту на непростій життєвій дорозі.
Ідея: "мене водило в безвісти життя, та я вертався на свої пороги" (уславлення материнської любові та заклик не забувати про своє коріння, батьків).
Провідний мотив: мотив дороги як символу людської долі, поєднаний із мотивом материнського благословення.
Художні засоби (знайти самостійно): епітети, уособлення, метафора, повтори, порівняння, протиставлення.
Образи: піти у світ (розлука з рідними), незнаними шляхами(доля), сорочку мати вишила(захистила оберегом), червоними і чорними нитками (радість і печаль), свої пороги (рідний край), переплелись дороги (життєвий шлях), сивина (життєвий досвід), згорточок старого полотна (благословення матері), вишите моє життя на ньому (синівська вдячність).
- Чи чули ви раніше цю пісню?
- У чиєму виконанні?
- Які почуття вона викликала у вас?
- З чим асоціюється у вас червоний і чорний кольори?
Пісня "Два кольори покладена на музику композитором Олександром Білашем.
5. Аналіз поезії "Я стужився, мила, за тобою".
За кілька останніх десятиріч в українській поезії однією з найкращих ліричних збірок можна назвати "Таємниця твого обличчя" Д. Павличка. Поет натхненно відтворив художньо-образними засобами гарячі почуття любові до рідної землі, змалював образ жінки-матері, образ коханої.
З фольклорною традицією пов'язана поезія Д. Павличка "Я стужився, мила, за тобою".
6. Прослухайте аудіозапис пісні.
7. Про аналіз поезії прочитайте матеріал підручника, стор.195-196.
- Дайте відповіді на запитання в підручнику, стор. 196.
Дистанційне навчання Середа, 28 жовтня. Українська мова _ група 5, гр.4. Урок № 11. Тема: Перевірка мовної теми: тестування. Синтаксичні норми 1 . Неправильно вжито прийменник у словосполученні: а) пізнати по голосу б) консультант по євроінтеграції в) чинити по совісті г) звертатися по допомогу д) орієнтуватися по карті. 2. Граматично правильно утворено обидва словосполучення в рядку : а) доглядати дітей, іти за молоком б) поїхати по гриби, дякувати піаніста в) на планеті Юпітері, оволодівати знаннями г) хворіти на грип, звітувати за успішність д) вчитися рідною мовою, ліки від хвороби. 3 . Синтаксично невдалими є всі речення, окрім: а) Закон проголосовано депутатами б) Закон приймався в лютому в) Закон опубліковано в газеті г) Закон обговорювався комісіями д) Закон підписано головою ради. 4 . Потрібно відредагувати речення : а) Старшокласники цікавляться не тільки к...
Дистанційне навчання П'ятниця, 6 листопада Українська мова - група 3 Урок № 10. Тема: Перевірка мовної теми: тестування. ТЕСТИ 1. Емоційно забарвлена лексика вживається в реченні: а) Умер давно той цар з лицем тирана, зоставсь по ньому - круг і збитий напис б) За що, не знаю, називають хатину в гаї тихим раєм в) Соняшники високо попіднімали свої жовті голови, щоб погрітися на сонці г) Ой ти, дівчино, з горіха зерня, чом твоє серденько - колюче терня? 2. Допущено помилку у слові рядка: а) нав'ючити, сурм'яний, бязь, черв'як б) зів'янути, ганчір'я, верф'ю, дров'яний в) верб'я, морквяний, трюмо, різдв'яний г) плем'я, надбрів'я, тьмяний, медвяний. 3. Літературним нормам відповідає словосполучення: а) наступні факти б) святкова відкритка в) заряд бадьорості г) інженер-будівник. 4. М'який знак пишеться в усіх словах рядка: а) молот....
Дистанційне навчання Середа, 28 жовтня Українська мова - група 2 Урок № 11. Тема: Порушення лексичної норми, кальки з інших мов, недоречне вживання слів. І. Повторення. 1. Роздуми над важливістю зразкового мовлення. Прочитайте речення. Чи може бути оратором той, хто допускає порушення мовних норм? Оратором є лише той, хто в змозі говорити з кожного питання гарно, вишукано і переконливо, відповідно до важливості предметів, на користь часові і для задоволення слухачів.(Тацит). - Які типи норм ви знаєте? ІІ. Вивчення теми. 1 Спостереження над мовним матеріалом. - В поданих реченнях знайти порушення лексичної норми. Як слід правильно сказати? Моя сестра постійно притримується дієти. У кожного мешканця будинку на дверях був поштовий ящик . З нашого залізничного вокзалу відходять поїзди далекого слідування. Приведи , будь ласка, приклад на вивчене правило. - Це порушення лексичної норми. Які ж бувають випадки? - Прочитайте матеріал підручника, стор. 35. (Українсь...
Комментарии
Отправить комментарий