Українська література. Урок № 12. - Гр. 14

 Дистанційне навчання

Українська література - група 14.

Урок № 12. Тема: Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить у вічність - "Ніч...а човен, як срібний птах".

І. Повторення.

1. Що цікавого дізналися про життя і творчість Євгена Плужника?

ІІ. Вивчення нової теми.

1. Прочитайте й запам'ятайте вступне повідомлення до теми.

Не побачила світу третя книга віршів Є. Плужника "Рівновага" (1933). Рукопис її зберігся завдяки дружині письменника та був вивезений за кордон і надрукований там через 12 років після смерті поета. Вірш, що ввійшов до збірки "Рівновага", - "Ніч... а човен - як срібний птах!.."це мариністично-символічна мініатюра, сповнена неоромантичного світовідчування. Вона нагадує симфонію, у якій почуття ліричного героя й морські краєвиди зливаються в один візерунок, характеризують макро- та мікрокосмос душі ліричного героя, його бунтівливу вдачу.

2. Прочитайте виразно вірш та прослухайте його в аудіозапису.

3. Ідейно-художній аналіз.

Паспорт твору.

Жанр: філософська лірика

Тема: відтворення врівноваженості душевного стану ліричного героя, мотиву туги за минущістю краси, щирих особистих почуттів людини, пов'язаних із роздумами про те, що людське життя сповнене радості, гармонії, а подекуди - непевності й смутку.

Ідея: возвеличення любові до всього, що пов'язано з людським життям, вибором людиною життєвого шляху, глибокого зачарування красою світу.

Художні особливості твору: метафори, епітети, порівняння, інверсія, риторичні звертання та оклики тощо. - Знайдіть їх у поезії!

Образи -символи: образ човна - символ людської долі, що несеться по хвилях життя, передає глибоке зачарування красою світу.

ІІІ. Закріплення.

- Чим саме поезія Є. Плужника споріднюється з поезіями романтиків?

- Яким новим змістом наповнює митець образ човна?

- Доведіть, що у вірші Є. Плужника конкретна картина ночі на човні поєднується з алегоричною.

- Перечитайте поезію, зверніть увагу на розділові знаки. Яку роль відіграє кількаразове вживання трьох крапок?

Домашнє завдання: вміти аналізувати вивчену  поезію.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л