Урок № 21. Гр.2

 Дистанційне навчання

Середа, 16 грудня

Українська мова - група 2

Урок № 21. Тема: Контрольна робота.

1. Позначте, у якому словнику з'ясовано походження слів: а) тлумачному б) етимологічному в) морфологічному г) історичному.

2. Позначте, у якому словнику з'ясовано  значення слів, що вживаються в певній місцевості: а) діалектному б) термінологічному в) історичному г) фразеологічному.

3. Позначте, який словник пояснює значення іншомовних слів: а) перекладний б) тлумачний в) орфоепічний г) іншомовних слів.

4. Позначте, який словник подає особливості вимови та наголошення слів: а) орфографічний б) орфоепічний в) перекладний г) морфемний.

5. Позначте речення, у якому неправильно вжито слово "приймати": а) Оля приймала участь у змаганнях з гімнастики. б) Допоможіть мені прийняти правильне рішення. в) Вам необхідно терміново прийняти заяву від Петрика Ігоря. г) Прийміть наші щирі побажання з нагоди свята.

6. Позначте рядок, у якому подано правильне тлумачення фразеологічного звороту комарика придушити: а) завдати лиха б) міцно заснути в) почервоніти г) мати досвід.

7. Позначте рядок, у якому подано пароніми: а) перст, чоло б) хижа ласка - материнська ласка в) пам'ятник - пам'ятка г) втекти, п'ятами накивати.

8. Позначте рядок, у якому подано синонім до фразеологізму майстри на всі руки: а) собаку з'їсти б)крутитися як білка в колесі в) нестися вгору г) і швець, і жнець і на дуді грець.

9. Установіть відповідність між фразеологізмами та правильним тлумаченням їх.

1 Тремтіти від холоду                                      А Мов грім з ясного неба

2 Несподівано з'явитися                                  Б Знімати шкуру

3 Визискувати когось                                       В Одним миром мазані

4 Почувати себе ніяково                                  Г Дзвонити зубами

                                                                           Д Ні в тих ні в сих

10. Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами.

1 Хоч греблю гати                                            А Хоч конем грай

2 Ридма ридати                                                 Б Смішки справляти

3 Як білка в колесі крутиться                         В Мастити п'яти салом

4 Курці ступити ніде                                       Г Як кіт наплакав

                                                                          Д Працювати як мокре горить

11. Відредагуйте речення.

На високому рівні пройшли весняні канікули. Поет завоював світову вдячність. Повість Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні" була видана в Женеві. Я тепер дивлюся на це все другими очима.

12. Складіть і запишіть речення з поданими фразеологізмами: товкти воду в ступі, піймати облизня.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л