Українська мова. Урок № 16 - Гр. 14. 13.

 Дистанційне навчання

Українська мова - група 13, 14.

Урок № 16. Тема: Риторичні фігури: повторення, риторичне запитання.

І. Повторення.

- Що маємо на увазі, коли говоримо про риторичні фігури?

- Яку роль відіграють вони в усній промові?

ІІ. Вивчення теми.

1. Прочитайте й запам'ятайте теоретичний матеріал підручника про риторичне запитання, стор. 19-20.

2. Трохи цікавинки.

Найсильнішою та найефективнішою риторичною фігурою вважають риторичне питання. Ефективність його в тому, що воно "ненав'язливо нав'язує" якусь ідею. Особливо висока ефективність риторичних питань у стані напруженого очікування, коли аудиторія емоційно збуджена. Широко відомий такий випадок із судової практики адвоката Плевако (відомого юриста кінця 19- початку 20 століття). Він захищав літню жінку, яка вкрала французьку булку. Прокурор заявив, що крадіжка невелика, але це злочин, і що він підриває основи закону імперії. Плевако, звертаючись до присяжних, сказав: "Шановні панове присяжні! Не мені нагадувати вам, скільки випробувань випало на долю нашої держави і зі скількох із них ми вийшли переможцями. Підвалини держави не змогли підірвати ні татаро-монгольська навала, ні шведи, ні турки, ні французи. Як ви гадаєте, чи винесе держава одну французьку булку?" Жінку виправдали.

Риторичні питання добре сприймаються на слух, завдяки чому вони і є ефективними риторичними прийомами усної промови.

3. Вивчіть теоретичний матеріал підручника про повторення, стор. 19-20.

4. Перегляньте відео з попереднього уроку про повторення й риторичне запитання.

ІІІ. Закріплення.

1.Виконайте вправу 6.

2. Дайте відповіді на питання: 

- Що таке риторичне запитання?

- Що таке тавтологія?

Домашнє завдання: вправа 7(2).


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л