Урок № 22. гр. 2

 Дистанційне навчання

Понеділок, 21 грудня

Українська література - група 2

Урок № 22. Тема: Поема "Мойсей" - одна з вершинних творів Івана Франка. Проблематика твору.

І. Мотивація навчальної діяльності.

Творча спадщина Івана Франка вражає тематичним і жанровим розмаїттям. Важливе місце у ній займають поеми. У творчості поета однією із провідних є тема рідного народу, його минулого і майбутнього, історичного призначення і місця серед інших народів. Особливо могутньо прозвучала ця тема в поемі "Мойсей", яка стала видатним явищем української літератури доби модернізму. Ю. Шевельов назвав її другим "Заповітом", у якому митець порушив головну проблему того часу: визволення нашого народу з неволі, здобуття незалежності.

ІІ. Вивчення нової теми.

1. Опрацюйте матеріал підручника про історію написання твору, стор. 95.

2. Опрацювання змісту поеми. Перегляньте відео.


3. Законспектуйте паспорт твору.

ПАСПОРТ ТВОРУ

Рік написання - 1905.

Жанр: філософська ліро-епічна поема.

Композиція: поема складається з прологу і 20 пісень.

Тема твору: "Основною темою поеми я зробив смерть Мойсея як пророка, непризнаного своїм народом"(І. Франко").

Ідея: поема розкриває глибоку віру поета у невичерпні сили народу, у те, що попри тяжкі поневіряння на український народ чекає щасливе майбутнє.

Сюжет поеми:

Експозиція: художня дія починається від розладу євреїв з Мойсеєм. У наметі дрімає Ізраїль, а зневірений народ не рветься на простори Обітованої землі, яка видніється на горизонті. Для нього та земля - "фата моргана".

Зав'язка: виникнення і наростання конфлікту між пророком і народом, який, підбурюваний Авіроном і Датаном, не розуміє Мойсея, не бажає іти з ним до мети. Вождь покидає табір і сам прямує до Обітованої землі.

Розвиток дії: зовнішній конфлікт набуває внутрішнього виміру, втілюється в роздумах Мойсея над драматичною долею народу і сорокарічним шляхом до омріяної землі.

Кульмінація: розмова Мойсея з Єговою та смерть вождя.

Розв'язка: після смерті Мойсея народ карає псевдовождів, висуває зі свого середовища нового поводиря - Єгошуа.

Проблематика: взаємини вождя і народу; історичний шлях нації; воля і рабство; матеріальне і духовне; юрба і народ; пробудження національної свідомості, історичної пам'яті; мрії і дійсність; сумніви і віра.

Образи твору: Мойсей, єврейський народ, Датан, Авірон, Азазель, Єгова, Єгошуа.

4.Прочитайте пролог до поеми, стор. 99-100 підручника.

Пролог - духовний заповіт українському народові. У ньому поет закликав своїх сучасників і потомків до духовної єдності.

5. Чи можна назвати Франка пророком? Які події в історії України він передбачив? Якими прикладами з історії України ви можете підтвердити ці пророцтва?

6. Перегляньте презентацію    

https://drive.google.com/file/d/1NkKhk-aGzfoo1pRnkjoeysQDngNdPLwT/view?usp=sharing

ІІІ. Закріплення.

Дайте відповіді на запитання:

Як характеризує євреїв автор? Про що мріють? Що їх чекає? Що обіцяють Датан і Авірон? 

Як назвати євреїв, що піддалися на обіцянки Датана і Авірона - юрба чи народ? Чому?

Чи спроможна юрба будувати своє майбутнє без поводиря?

Чи відчуває юрба докори сумління? Чи вчив Мойсей дітей милосердя?

 З якою метою автор вводить легенду про терен?

Чому Мойсей сумнівається? Добре це чи погано? 

Якими рисами характеру повинна бути наділена людина, яка бере на себе відповідальність за долю інших?


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л