Урок № 23. гр.2.

 Дистанційне навчання

Середа, 23 грудня

Українська мова - група 2.

Урок № 23. Тема: Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія.

І. Повторення.

1. Емоційна зарядка. Виразно прочитайте уривок із вірша М. Луківа. Зверніть увагу на те, яку рису людської мудрості підкреслює автор. Чи згодні ви з ним?

Зло нічого не дає, крім зла.                                  І трудись, забувши про утому,

Вмій прощати, як прощає мати.                          Бо людина ціниться по тому,

За добро добром спіши воздати,-                       Чи вона зробила, що могла.

Мудрість завше доброю була.                             Скільки сил у неї вистачало,

Витри піт солоний із чола                                  Щоб на світі більше щастя стало.

2. Дайте відповіді на питання.

- Що ви розумієте під ефективністю мовлення? Від чого це залежить?

- Що таке стратегія і тактика мовленнєвої поведінки?

- Що треба для того, щоб здійснити комунікативний намір?

ІІ. Вивчення теми.

1. Робота з підручником.

Опрацюйте матеріал підручника "Мовленнєва подія. Мовленнєвий вчинок." - стор. 68-70.

2. Дослідження-характеристика.

Прочитайте уважно текст. Оцініть мовленнєву ситуацію, представлену в тексті.

_ Чому ти сердишся й ображаєшся? Чи не краще заспокоїтися й пробачити? - запитав Учитель.

- А чому я повинен робити йому ласку й прощати його, він же...- хотів було виправдатися учень.

- Пробач, що перебиваю тебе, - сказав Учитель. - Дозволь поставити тобі два запитання, і тоді я відповім на всі твої "як" і "чому".

Учень ствердно кивнув.

- Тобі добре, коли ти гніваєшся й ображаєшся? - запитав Учитель.

- Ні, звичайно ж,- відповів учень.

- Так кому ж ти робиш послугу, коли завдяки незлобності, спокою й прощення робиш собі добре?

- Але скажіть, як можна не ображатися? Це ж так важко.

- Ти головне зрозумій, що кожен раз, коли ти захочеш ударити когось хлистом засудження або образи, першим, замахуючись, ти вдариш себе.

3. Дайте характеристику описаній мовленнєвій ситуації за планом: 1) умови спілкування 2) кількість учасників 3) мета спілкування 4) характер ситуації 5) ефективність спілкування.

- Який мовленнєвий учинок та мовленнєву подію виконують співрозмовники даного тексту?

4. Виконайте вправи підручника 3, 5, 7(1).

ІІІ. Закріплення.

1. Заповніть контрольний лист, оцінивши свої знання з теми.

Основні питання й уміння з вивченої теми                                                   Оцінка

Знання фактичного матеріалу

Уміння слухати текст

Уміння виділяти головне в прочитаному

Уміння складати текст для публічного виступу

Уміння виступати перед аудиторією

 Володіння тактикою мовленнєвої поведінки.




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л