Урок № 23. гр.2.
Дистанційне навчання
Середа, 23 грудня
Українська мова - група 2.
Урок № 23. Тема: Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія.
І. Повторення.
1. Емоційна зарядка. Виразно прочитайте уривок із вірша М. Луківа. Зверніть увагу на те, яку рису людської мудрості підкреслює автор. Чи згодні ви з ним?
Зло нічого не дає, крім зла. І трудись, забувши про утому,
Вмій прощати, як прощає мати. Бо людина ціниться по тому,
За добро добром спіши воздати,- Чи вона зробила, що могла.
Мудрість завше доброю була. Скільки сил у неї вистачало,
Витри піт солоний із чола Щоб на світі більше щастя стало.
2. Дайте відповіді на питання.
- Що ви розумієте під ефективністю мовлення? Від чого це залежить?
- Що таке стратегія і тактика мовленнєвої поведінки?
- Що треба для того, щоб здійснити комунікативний намір?
ІІ. Вивчення теми.
1. Робота з підручником.
Опрацюйте матеріал підручника "Мовленнєва подія. Мовленнєвий вчинок." - стор. 68-70.
2. Дослідження-характеристика.
Прочитайте уважно текст. Оцініть мовленнєву ситуацію, представлену в тексті.
_ Чому ти сердишся й ображаєшся? Чи не краще заспокоїтися й пробачити? - запитав Учитель.
- А чому я повинен робити йому ласку й прощати його, він же...- хотів було виправдатися учень.
- Пробач, що перебиваю тебе, - сказав Учитель. - Дозволь поставити тобі два запитання, і тоді я відповім на всі твої "як" і "чому".
Учень ствердно кивнув.
- Тобі добре, коли ти гніваєшся й ображаєшся? - запитав Учитель.
- Ні, звичайно ж,- відповів учень.
- Так кому ж ти робиш послугу, коли завдяки незлобності, спокою й прощення робиш собі добре?
- Але скажіть, як можна не ображатися? Це ж так важко.
- Ти головне зрозумій, що кожен раз, коли ти захочеш ударити когось хлистом засудження або образи, першим, замахуючись, ти вдариш себе.
3. Дайте характеристику описаній мовленнєвій ситуації за планом: 1) умови спілкування 2) кількість учасників 3) мета спілкування 4) характер ситуації 5) ефективність спілкування.
- Який мовленнєвий учинок та мовленнєву подію виконують співрозмовники даного тексту?
4. Виконайте вправи підручника 3, 5, 7(1).
ІІІ. Закріплення.
1. Заповніть контрольний лист, оцінивши свої знання з теми.
Основні питання й уміння з вивченої теми Оцінка
Знання фактичного матеріалу
Уміння слухати текст
Уміння виділяти головне в прочитаному
Уміння складати текст для публічного виступу
Уміння виступати перед аудиторією
Володіння тактикою мовленнєвої поведінки.
Комментарии
Отправить комментарий