Урок № 24. Гр.2

 Дистанційне навчання

Середа, 23 грудня

Українська мова - група 2.

Урок № 24. Тема: Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник.

І. Актуалізація опорних знань.

1. Емоційна зарядка. Прочитайте виразно вірш. Зверніть увагу на вимову виділених слів.

Ця мова буде жити вічно                                 І в третьому тисячолітті,

На зло відступникам від роду.                        Яке уже не за горами,   

Вона лірично і епічно                                     Пребуде неповторна в світі

Думки століть несе народу.                          І буде вічно жити з нами.

2. Мовленнєва культура - це дотримання усталених мовних норм усної і писемної літературної мови, а також цілеспрямоване, майстерне використання мовно-виражальних засобів залежно від мети й обставин спілкування.

ІІ. Вивчення теми.

1. Робота з підручником.

 Вивчення параграфа "Орфоепічні норми", 23, стор.72.

2. Робота із словником.

Прочитайте визначення терміну зі словника. Які відомості про поняття орфоепії відбито в словнику? Які відомості містить орфоепічний словник?

Попрацюйте з орфоепічним словником, випишіть 2-3 словникові статті, розберіть зміст інформації, що міститься в них.

3. Затранскрибуйте слова. Прочитайте вголос, дотримуючись норм вимови звуків.

Безперестанний, якби, непримиренність, нереститься, кидаєшся, щезнення.

Полощешся, непереконливий, відкликаються, безтурботність, ведмеденя, якісність, нігтик.

Безпросвітний, помиляться, положистість, вокзал, ябедництво, зсядеться, хворостняк, радишся.

ІІІ. Закріплення.

Готуємося до ЗНО.

1. Орфоепічні норми регулюють: а) правильну вимову звуків, звукосполучень, наголосу в слові б) уживання мовних засобів відповідно до їх стилістичного значення в) правильний запис слів г) доцільне уживання алітерацій, асонансів.

2. У яких випадках губні звуки перед йотованими можуть звучати твердо?: а) якщо між ними і голосним вимовляється { й } б) при швидкому темпі мовлення в) завжди г) у словах іншомовного походження. 

3. У якому рядку в усіх словах буквосполучення дж і дз позначають як один звук? а) підзолистий, піджарити, дзвеніти, дзбан, дзенькіт б) дзюркіт, джміль, джерело, дзьоб, дзеркало в) підживлення, джаз, кукурудза, відзвучати, джем г) підзорний, підзахисний, джоуль, джазовий, підзвітний.

4. Прийменник у слід уживати в словосполученнях яких рядків? а) експонат (в, у) музеї, птах (в, у) небі, участь (в, у ) форумі б) здали (у, в) архів, наймиліше (в, у) світі, поїхати (в, у) відрядження в) побувати (в, у) Львові, залишиться (у, в) спогадах, квітник (у, в) саду г) оселя (в, у) рушниках, віра (у, в) безсмертя, вишня (у, в) цвіту д) прийшов (у, в) дім, зустрілися (у, в) фоє, прочитав (у, в) журналі.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л