Урок № 33. Гр. 4
Дистанційне навчання
Середа, 23 грудня
Українська мова - група 4.
Урок № 33. Тема: Стилістичне забарвлення фразеологізмів.
І. Актуалізація опорних знань.
- Який розділ мовознавства займається вивченням фразеологізмів?
- Які ви знаєте джерела утворення фразеолгізмів?
- Чи властиве фразеологізмам явище синонімії й антонімії?
ІІ. Вивчення нової теми.
1. Доберіть до поданих фразеологізмів синоніми, поясніть їх значення. Які стилістичні функції вони виконують?
Дамоклів меч, спалити мости за собою, робити з мухи слона, обоє рябоє, як на голках, летіти стрілою, ахіллесова п'ята, клювати носом, ні в зуб ногою, робити круглі очі, перевернути душу, опустити руки, вухом не вести, задирати ніс, грошей кури не клююють, біла ворона, землі під собою не чути, як з гуся вода, чужими руками жар загрібати, гратися з вогнем, співати дифірамби, підлити масла у вогонь, замилювати очі, попасти пальцем у небо.
2. Вивчіть теоретичний матеріал підручника, стор. 173-174, або перегляньте відео.
3. Виконайте вправи 4, 5.ІІІ. Закріплення.
1. Розтлумачте подані фразеологічні звороти, доберіть до них антонімічні.
Відкривати очі, дати чосу, зі щирим серцем, з одного тіста книш, ще треті півні не співали.
2. Перепишіть подані речення, замінюючи виділені слова та словосполучення фразеологізмами.
Хлопчик несподівано замовк. На вулиці дуже тихо. Піаністка почувала себе ніяково і червоніла з сорому. Новина зворушила всіх. Військові добре знали, що ризикують. Довелося вирушати зовсім рано. Мати була весь вечір неспокійна. Мій брат був великим майстром. Батьки і діти жили дружно. До сусіднього села далеченько.
3. Прочитайте речення, відредагуйте їх і запишіть.
Дивлячись на картини Катерини Білокур, відразу кидається у вічі сонячна яскравість її полотен. Футболісти збірної школи після матчу мали блідий вигляд. Любов не лише окриляє, а й зв'язує ланцюгами Гіменея, пише "Профспілкова газета". Слово в неї, як бачимо, не розходиться з ділом. Там, здавалося, комар носа не міг просунути.
Комментарии
Отправить комментарий