Українська література. Урок № 16. гр.13,14

 Дистанційне навчання

Українська література - група 13, 14

Урок № 16. Тема: Мотив пошуку душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, життєлюбство - "Солодкий світ". Сонет "У теплі дні збирання винограду"- вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики.

І. Повторення.

Хто такі "неокласики"?

Де і коли народився М. Рильський?

Чому сім'я в 1902 році переїхала з Києва до Романівки?

В якому оточенні формувався світогляд майбутнього письменника?

Чи закінчив М. Рильський Вищий навчальний заклад?

Коли вийшла перша поетична збірка?

Чи був М. Рильський репресований?

Які ви знаєте збірки поета?

Які ви знаєте переклади Рильського?

На яких державних посадах був поет?

Де і коли помер Максим Рильський?

ІІ. Вивчення нової теми.

1. Прочитайте виразно поезію "Солодкий світ", підручник, с. 39, або прослухайте у відеозапису.



2. Аналіз поезії "Солодкий світ". Записати у робочий зошит літературний паспорт твору.

Вірш належить до ранньої лірики поета, написаний у формі сонета. Чому так гарно жити на світі? Мабуть, відчуття щастя складається з дрібниць: блакитно-біле небо, сонце, тонке віття дерев, погляд коханої. Вже цього досить, щоб зрозуміти красу життя і сказати: "Солодкий світ!"

Жанр: сонет (вірш з 14-ти рядків).

Тема: краса навколишнього світу, вміння сприймати її.

Ідея: радісне сприйняття життя, неповторність його кожної хвилини.

Основна думка: треба пройти довгий та тернистий шлях задля розуміння та сприйняття "солодкого світу".

Художні засоби: епітети, метафори ("янголи нам свічі засвітили"), уособлення (пролісок несмілий), порівняння, епіфора ( повторення "солодкий світ"), інверсія.

3. Завдання. Знайти самостійно у вірші епітети, порівняння, інверсію, записати в робочий зошит.

4. Аналіз поезії "У теплі дні збирання винограду".

Прочитайте виразно поезію, с. 40-41, підручник, або прослухайте її.


Самостійно запишіть у рочий зошит літературний паспорт твору.

ПАСПОРТ ТВОРУ

Рід літератури: ... .

Жанр: ... .

Художній стиль: ... .

Тема: ... .

Цей вірш- гімн коханню і молодості.

Ідея: ... .

Зміст: вічність кохання, близькість до нас людей, які жили так давно, але відчували, любили так само. Перша зустріч з милою, зародження першого хмільного почуття. Поет прославляє почуття любові, якому надає античного колориту. Образ винограду постає "образом образів" - це терпкувато-солодкий смак самого життя,  звучить як  утвердження гармонії людини і природи.

ІІІ. Закріплення теми.

Дайте відповіді на запитання підручника, с. 41-42 стосовно теми уроку.

Домашнє завдання: повторити біографію М. Рильського, вміти аналізувати вивчені вірші видатного поета.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л