Українська література. Урок № 18. Гр. 13, 14.

 Дистанційне навчання

Українська література - група 13,14.

Урок № 18. Тема: "Я(Романтика)" - новела про добро і зло в житті та в душі. Проблема внутрішнього роздвоєння людини. Реальне та уявне в творі. Роль присвяти. Образ літературного героя "Я", образ матері.

І. Повторення.

Що зацікавило вас у біографії Миколи Хвильового?

В яких умовах формувався характер і світогляд письменника?

Як Хвильовий ставився до подій в житті нашої країни 1914-1917 рр.?

Що вам відомо про літературну творчість М. Хвильового?

Розкажіть про літературну дискусію 1925-1928 рр. та участь у ній Хвильового.

Чому письменник покінчив життя самогубством?

ІІ. Вивчення нової теми.

Запишіть у робочий зошит паспорт новели.

1. Паспорт твору.

Присвята: "Цвітові яблуні" М. Коцюбинського (тому що: був учнем Коцюбинського, і головний герой новели "Цвіт яблуні" також є людиною з роздвоєною свідомістю).

Жанр: психологічна новела.

Тема: зображення громадянської війни як одного з найтрагічніших явищ в історії України, в основі якої лежить руйнація, братовбивство.

Ідея: фатальна невідповідність між ідеалами революції та методами їх досягнення, засудження більшовицького революційного фагнатизму; світ врятує любов, усепрощення.

Проблематика: збереження людської індивідуальності, цілісності людської натури як необхідності існування людини; розбіжність між мрією і дійсністю; колізії між гуманізмом і фанатизмом; роздвоєння особистості.

2. Сюжет новели "Я(Романтика)". Перегляньте відео.

3. Бесіда за змістом твору.

Чому головний персонаж новели - роздвоєна особистість?

Яка боротьба точилася в цей час у душі персонажа? Що могли б сказати частинки роздвоєної його душі один одному?

Доберіть цитати: Я-людина, Я-чекіст.

Чому, на вашу думку, автор не дав імені головному героєві?

Як ви гадаєте, чи довго може існувати таке роздвоєння?

Які персонажі оточували головного героя?

4. Характеристика образів новели. 

Опрацюйте матеріал підручника про образи новели, с. 47-48.

Доберіть цитати з новели "Я(Романтика)", с. 50-63.

Перегляньте презентацію про образи новели(продовження теми 17).


ІІІ. Закріплення.

Вправа "Мікрофон".

Чого мене навчила новела?

Які висновки про добро і зло я можу зробити?

Чи сподобався мені головний герой твору?

Домашнє завдання: Вміти аналізувати новелу, образи новели.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л