Українська мова. Урок № 17. Гр. 13,14.

 Дистанційне навчання

Українська мова - група 13,14.

Урок № 17. Тема: Риторичні фігури: звернення, порівняння. Зміна висловлення за допомогою тропів. Удосконалення тексту мовними засобами.

І. Повторення.

1. Визначте, які риторичні фігури, вивчені на попередньому уроці, використані в наведених реченнях. Які речення побудовані на принципі парадоксу?

Що б ви не казали, почують лише те, що захотять. Зібрав гарний урожай - згадай тих, хто сіяв. Бережіть здоров'я: не працюйте в колективі, який вас не любить. Найбільша помилка - розраховувати на тих, кому зробив добро. З усіх прав просіть право на помилку. Шукайте в людях чесноти раніше, чим недоліки.

ІІ. Вивчення теми.

1. У темі" Риторичні фігури" є ще таке поняття як риторичне звернення - це звертання до абстрактних понять, неживих предметів або до відсутніх людей як до присутніх. Наприклад, "О мово рідна! Орле скутий!" Земле рідна! Мозок мій світліє...

Риторичне звернення - це не тільки звертання, а й ставлення мовця до ситуації спілкування: Нестерпні мої думки, як ви мене втомили!

2. Виконайте вправу 3. Випишіть з неї тільки ті речення, в яких є риторичне звернення.

3. Порівняння - це троп, який полягає у поясненні одного предмета через інший, подібний до нього за допомогою єднальних сполучників: Парубок, як явір. Дівчина, як зоря. Книга - морська глибина. На людське серце свічка є подібна. 

ІІІ. Закріплення.

1. Поговоримо про рефреймінг. Перегляньте відео.



"До чого тут рефреймінг?" - запитаєте ви. Як ви вже зрозуміли, що рефреймінг - це мистецтво людини бути щасливою. Головне завдання цієї методики - дати тобі новий погляд на ситуацію. Він допомагає не хвилюватися через негативні ситуації й легше ставитися до життя, адже усюди є позитивна сторона.

2. Розглянемо одну з поширених ситуацій, яка багатьом здається кінцем світу, хоча це зовсім не так. Наприклад, ти не отримуватимеш стипендії, хоча на неї дуже розраховував. Сприймай це як поштовх нарешті стати самостійним. Не треба прогулювати пари, щоб оплачувати своє навчання та розваги. Можеш зробити джерелом доходу своє хобі. Любиш мандрувати - створюй власний тревел-блог. Робиш щось своїми руками - починай це продавати, і т. ін. А можливо, знайдеш нове покликання.

3. Завдання. Напишіть зв'язне висловлення, запропонувавши свої аргументи, що переконують у позитиві ситуації, що склалася. Введіть у текст різні види тропів та фігур.

Ти захворів, ще й у розпал літа. Усі зустрічі та плани скасовано, самопочуття жахливе.

Не забули, як писати власне висловлення?

Спочатку теза - це думка, яку треба довести. Тезою може бути: Що позитивного в тому, що ти захворів у розпал літа? Та ще й усі зустрічі та плани скасовано, самопочуття жахливе.

Аргументи - це докази про те, що ж позитивного у певній ситуації.

Далі- приклади з історії, з художньої літератури, власний досвід.

Останнє - це висновки, які повинні бути пов'язані з тезою, тобто з початком.

 Домашнє завдання: вправа 7(2), с. 23.












































              

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л