Українська мова. Урок 28. Група 2 л.

 Дистанційне навчання

Урок № 28. Тема: Стилістичні особливості засобів словотвору.

І. Повторення.

Який розділ мовознавства вивчає будову слова, його внутрішню структуру і систему?

Що таке морфема?

Що ви знаєте про кореневі й афіксальні морфеми?

Чим відрізняються спільнокореневі слова й форми слова?

Що є предметом вивчення словотвору?

Які ви знаєте способи творення слів?

ІІ. Вивчення нової теми.

1. Префікси роблять слова стилістично виразними, вони використовуються в розмовному і книжних стилях.

Опрацюйте теоретичний матеріал підручника про префікси, с. 177.

2. Виконайте вправу 2.

3. Прочитайте речення обох колонок. Укажіть, чим відрізняються речення першої колонки від другої.

У хмари в небі - хмара,                                  У хмари в небі - хмаренятко, 

В зорі над садом - зорі                                                                        В зорі над садом - зоренятко.      

Таким чином, речення другої колонки більш виразні, експресивні завдяки емоційно забарвленим словам хмаренятко, зоренятко.

4. Якого забарвлення надають словам суфікси? Прочитайте і вивчіть теоретичний матеріал підручника, с. 178-179.

ІІІ. Закріплення.

1. Від поданих слів утворіть слова суфіксальним способом, використовуючи різні суфікси.

Весна, осінь, калина, дуб, кобза, вродливий, малювати, лис, вітер, жовтий, квасоля, насіння, тополя, Харків, молодий, село, гарний, земля, лист, книжка, хмара, Львів, Суми, Миколаїв.

2. Виконати вправу 3, 5.

Домашнє завдання: вправа 7.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л