Українська мова. Група 13, 14. Урок № 2. Урок № 15 - група 11.

 Дистанційне навчання

Українська мова. Група 13, 14. Урок № 2.

Урок № 15 - група 11

Тема: Особливості кличного відмінка. Творення та відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові.

I. 1. Перегляд відеоролика Ганни Дем`яненко "Кличний відмінок. Відеорепетитор "Українська мова. ЗНО"

2. Дайте відповіді на питання:

- Які основні правила творення кличного відмінка?

- Які відмінкові закінчення мають іменники у кличному відмінку? Наведіть приклади.

- На що треба зважати, визначаючи закінчення іменника в кличному відмінку?

- Які асоціації допоможуть вам це запам`ятати?

3. Прочитайте також матеріал підручника за цією ж темою, с. 175 -176, параграф 35 -36.

II. Робота над закріпленням матеріалу.

1. Вправа з ключем.

Поставте іменники у форму кличного відмінка. З перших букв іменників на -е (-є) має вийти назва першого прозового твору нової української літератури.

Бабуся, син, мрія, місяць, Олексій, учень, гість, Анастасія, радість, учитель, велетень, Устим, Віталій, читач, солдат, знавець, Микола, Ярослав, край, дідусь.

2. Вправа" Я -  коректор".

Прочитайте. Визначте стилістичну роль форм кличного відмінка. Для якого стилю мовлення характерне його використання?

Перепишіть, записавши в кличному відмінку іменники, що в дужках. Виділіть закінчення, розставте розділові знаки.

Слухай (світ) слово щире сіячів і будівничих: їхня праця їхня віра осява нові сторіччя. Коли б я знав що розлучусь з тобою о (край) мій о (земленька) свята. Повій (вітер) на Вкраїну де покинув я дівчину. О (Україна) о (рідна ненька) тобі вірненько присягнем. Гей ти (дівка - бранка Маруся попівна Богуславка). (Україна Мама) люба! Чи не те з тобою сталось? Чи синів твоїх багато на степах твоїх зосталось?

III. Підсумки. 

Доповніть відповідь:

Вивчивши тему, я зрозумів, що...

Найскладнішим під час вивчення цієї теми для мене було...

Свої знання з теми я б оцінив на...

Домашнє завдання: виконати вправу 7.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л