Українська мова. Тема №4. Група 13, 14.

 Дистанційне навчання

Українська мова - гр. 13, 14.

Тема № 4: Практична риторика. Суперечка як вид комунікації.

I. Інтелектуальна розминка. 

Прочитайте афоризми. Поясніть їхній зміст. Що об`єднує їх?

Людські суперечки нескінченні не тому, що неможливо знайти істину, а тому, що в суперечці шукають не істину, а самоствердження.

Не дозволяйте маленькій суперечці зруйнувати велику дружбу.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Зясуйте значення слів суперечка, полеміка, дебати, диспут. Який словник у цьому допоможе? Запишіть ці визначення до зошитів. Вивчіть матеріал підручника, с 184 про суперечку та її види. Перегляньте відео.


2. Виконайте вправу 4 на с. 188.

3. Про правила ведення  суперечки вивчіть матеріал на с. 185.

III. Закріплення матеріалу.

1. Робота з інфокартами. Ознайомтеся з інформацією й підготуйтесь до її презентації у форматі плакату, тобто зробити плакат і надіслати фотозвіт.

У грецькій риториці мистецтво вести суперечку, полеміку називалось еристикою (гр. eristikos - той, що сперечається, eris - суперечка, спір, боротьба). Суперечку можна визначити як процес обміну протилежними  думками.

Будь - яка суперечка побудована на зіткненні думок або позицій. Кожна сторона активно відстоює свої погляди й намагається розкритикувати погляди супротивника. Якщо немає такого зіткнення думок, то немає й самого спору. Так, наприклад, лекція, доповідь не є суперечкою. Якщо висловлення думки з приводу якогось питання спрямоване на людей, які нейтрально або позитивно (тобто некритично) ставляться до неї, то немає ніяких підстав уважати це суперечкою.

Отже, суперечка - це ситуація мовлення, де наявне активне ставлення до позиції співрозмовника, що виражається в її критичній оцінці. Обов`язковими учасниками суперечки є пропонент, опонент, аудиторія.

Пропонент - це той, хто висуває, обстоює якусь тезу. Без пропонента не може бути ані спору, ані аргументативного процесу, оскільки спірні питання не виникають самі собою, вони  повинні бути кимось сформульовані й висунуті для обговорення. Пропонент може висловлювати власну думку або представляти колективну позицію з того чи іншого питання.

Опонент - другий обов`язковий  учасник суперечки. Це той, хто заперечує, піддає сумніву слушність тези, яку висунув пропонент.

Аудиторія - третій колективний учасник суперечки. Це не пасивна маса людей, а колектив, який має свої переконання, свої позиції з приводу питання, що обговорюється. Вона є основним об`єктом аргументативного впливу в спорі.

Суперечка за формою може бути дискусією, полемікою, диспутом або дебатами.

IV. Домашнє завдання: Вправа 7, с 189.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л