Українська мова. Урок 23. Група 13, 14.

 Дистанційне навчання

Українська мова. - група 13, 14.

Урок №23. Тема: Прикметники, що перейшли в іменники.

I. Повторення.

- Що називається прислівником?

- Як утворюються ступені порівняння прислівників?

Записати прислівники, знявши риску.

Без\ вісти, в\серйоз, до\речі, на\вскіс, у\розтіч, від\давна, без\перестанку, у\брід, за\багато, до\вкруги, до\вподоби, на\впростець, по\двоє, по\декуди, на\весні, у\досвіта.

II. Вивчення нової теми.

1. Прокоментуйте вислови. Визначте, якими частинами мови є виділені слова?

Сучасне завжди по дорозі з минулого в майбутнє. Хіба минає все минуле? Старі правду кажуть: два хитрих мудрого не переважать.

2. Пояснення. Деякі прикметники в процесі мовлення втрачають своє основне прикметникове значення, набувать ознак іменників і виражають предметність, тобто переходять до розряду іменників.

Переходячи до розряду іменників, прикметник виражає досить широке загальне поняття: Розумний б'є на те, що справді в його є. На віки вічні старе зникає, занесе з собою і добре й лихе, поховає пережите й перемучене і стражданням закручене.

Субстантивація прикметників буває повна і неповна. При повній субстантивації прикметники цілком переходять в іменники і не вживаються як прикметники: придане, набережна, пальне, Рівне, Ніжин.

При неповній субстантивації прикметники вживаютьсяі як найменування предмета, і як найменування ознаки: хворий, бідний, рідний, старий, малий, полонений, подорожній, колискова, сліпий, кривий, пряма, минуле, майбутнє, прийдешнє.

Прикметники, набуваючи іменникового значення, зберігають прикметникову систему відмінювання за відмінками і числами, але втрачають здатність змінюватися за родами.


III. Закріплення. 

1. Складіть речення із словами військовий, хворий, солодке, черговий, передова, безробітний, знайомий, щоб в одному випадку вони виступали іменниками, а в іншому - прикметниками.

2. Назвіть прикметники, що перейшли в іменники.

Старі фотографії на стіл розклади. Дитячі історії смішні розкажи. І справжнім друзям не забудь, подзвони, Бо добре чи зле, з тобою завжди вони. Не вчи вченого їсти хліба печеного. Українського вченого Миколу Амосова знає увесь світ.

Домашнє завдання: Повторити теоретичний матеріал, виконати вправу за підручником 4, с.31.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л