Українська мова. Урок 27. Група 2 л.

 Дистанційне навчання

Українська мова - гр. 2 л.

Урок 27. Тема: Стилістичні особливості засобів словотвору.

I. Повторення.

Пригадайте, як утворюються фемінітиви від назв професій. 

Зробіте спостереження, вправа 1, с. 177. Запишіть самодиктант із десяти слів - фемінітивів.

II. Засвоєння нового матеріалу.

1. Привіт, проблемо!

Прочитайте пари речень. Укажіть, чим відрізняються речення ліворуч від речень праворуч.

У хмари в небі - хмара, В зорі над садом - зорі. - У хмари в небі - хмаренятко, В зорі над садом - зоренятко. 

Висока, пряма, як стріла, чорнява, очі, як тернові ягоди. - Висока, прямесенька, як стрілочка, чорнявенька, очиці, як тернові ягідки.

Ми, наче у сні, їдемо з татом на став. - Ми, наче у сні, їдемо з татом на стависько.

Звірити свої висновки з поданим нижче матеріалом.

Речення, записані праворуч у кожній парі, більш виразні, експресивні завдяки емоційно забарвленим словам хмаренятко, легенький, стависько. Ці слова, утворені різними засобами, надають реченням експресивного забарвлення.

Отже, словотворчі засоби мають стилістичне застосування: вони впливають на стилістичну маркованість слів і вживання в тому чи іншому стилі мовлення. 

2. Прочитайте і запам'ятайте параграф підручника на с. 177 - 178 про стилістичні можливості засобів словотвору, зокрема, суфіксів і префіксів.

3. Пам'ятайте! За новим правописом усі префікси  іншомовного походження пишуться зі словами разом: експрезидент, мінісукня, антитіла, контратака, псевдонародність тощо.

III. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Визначити способи словотворення поданих слів.

Скляр, солдатський, працювати, синь, гнів, наказ, доісторичний, прикордонник, землемір, дев'ятсот.

2. Виконати вправу 2, с. 178.

3. Виконати вправу 5, с. 179-180.

Домашнє завдання: Чи знаєте ви, як утворилися назви днів тижня? Проведіть дослідження, запишіть слова - назви днів тижня, визначте спосіб словотворення. 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок № 11 _група 5, Гр. 4

Урок № 11 -група 2

Українська мова. Урок № 21. . Гр. - 2 л